hell_onion skrev:
exakt så jag hade funderingar på att göra. riktigt stiligt!!! fäste du upp bygget mot huset ngt? eller lät du det vara flytande???
Tackar!
Den är flytande pga att betongen innehåller frigolit.
 
Jag håller på att planera inför altanbygge..
Jag har en uteplats med stenplattor, lite ojämna här o där, behöver jag tänka på något? någon som har erfarenhet av att lägga på gammal stenplatte uteplats? bilder?

/ Jonas
 
  • Gilla
namnbyte
  • Laddar…
THE MACHINE skrev:
Tackar!
Det funkar nog med, men jag tänkte det skulle bli lite styvare som jag gjorde.
ah, vilken bra tråd! Precis det jag letade efter!

Hur långt ut från huset sträcker sig ditt trädäck? Jag funderar på att bygga 4 meter ut från huset men utan bärlinor i mitten. Vore bra att få en längdreferens utifrån ditt bygge.

Mvh
/M
 
Det ser ut att vara 29 trallbrädor brett. Kanske 29*130=3770?
 
Redigerat:
Finns det något trix att inte plattorna syns när altanen är klar? Kan man lägga bärlinan kant i kant med plattan så att bärlinans underkant kommer i samma liv som gräsmattan?
Finns det risk att plattan vickar om man lägger bärlinan så långt ut på plattan?
 
237 skrev:
Finns det något trix att inte plattorna syns när altanen är klar? Kan man lägga bärlinan kant i kant med plattan så att bärlinans underkant kommer i samma liv som gräsmattan?
Finns det risk att plattan vickar om man lägger bärlinan så långt ut på plattan?
Jag lägger kant i kant m bärlinan. Är ju en rejäl tyngd som håller den på plats.
 
Tack! Då kör jag på det med :thumbup:
 
Vad hamnade prislappen på?
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.