Har 3 dimmers i köket. Sitter mot kakel.
Dom är inte satta i en 3-facks ram vilket jag tycker hade varit snyggast. Utan är separata och separerade 2-4cm.
Men det stora problemet som stör mig är att dom inte är satta rakt ovanför varandra - måste varit en vindögd byggare som gjort hål och satt dosorna
min tanke är att byta dessa till Schnider Renova runda dimmers - då detta sitter i resten av boendet. Så det blir enhetligt. Plus att dessa dimmers inte kan dimma LED.
Kakel är inte kapat snyggt runt runda dosan i väggen. Utan kapat med en smörkniv och en hammare. Så sätter jag runda renova kommer det inte bli snyggt runt kanterna.
kan jag skapa en snyggt vit målad rund ”ram” i trä stor nog som jag limmar med sättlim för att dölja eventuella fula kakelkanter. Ser till att sätta som helt i lod/rakt på linje. Och sen skruvar renova dimmers direkt i dessa. För det brukar finnas lite spelrum/wiggleroom inuti dosan för själva dimmers?
dvs lösa:
- Att dom inte sitter rakt
- fula kakelkanter runt dimmerns ram.
vad tror ni om min idé?
Nån med en bättre ide?
tack på förhand
Dom är inte satta i en 3-facks ram vilket jag tycker hade varit snyggast. Utan är separata och separerade 2-4cm.
Men det stora problemet som stör mig är att dom inte är satta rakt ovanför varandra - måste varit en vindögd byggare som gjort hål och satt dosorna
min tanke är att byta dessa till Schnider Renova runda dimmers - då detta sitter i resten av boendet. Så det blir enhetligt. Plus att dessa dimmers inte kan dimma LED.
Kakel är inte kapat snyggt runt runda dosan i väggen. Utan kapat med en smörkniv och en hammare. Så sätter jag runda renova kommer det inte bli snyggt runt kanterna.
kan jag skapa en snyggt vit målad rund ”ram” i trä stor nog som jag limmar med sättlim för att dölja eventuella fula kakelkanter. Ser till att sätta som helt i lod/rakt på linje. Och sen skruvar renova dimmers direkt i dessa. För det brukar finnas lite spelrum/wiggleroom inuti dosan för själva dimmers?
dvs lösa:
- Att dom inte sitter rakt
- fula kakelkanter runt dimmerns ram.
vad tror ni om min idé?
Nån med en bättre ide?
tack på förhand
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Kan prova. Bra tips.nisse123 skrev:
Men då nya renova dimmers är av rund typ istället för fyrkantig. Känns det som att jag vill bygga nån tunn extra-ram för att dölja dåligt kapade kakelplattor ?
Det finns tapetskydd som tillbehör till renova. De går att trimma till så att de precis täcker plattsättarens misstag, om storleken på tapetskydden inte är till belåtenhet.
Tycker enligt bilden att brytarna ser ut att sitta lika långt från fodret allesamman. Det kanske bara är en synvilla.
Tre runda brytare kommer nog inte ge samma skeva intryck som de tre fyrkantiga brytarna gör.
Tycker enligt bilden att brytarna ser ut att sitta lika långt från fodret allesamman. Det kanske bara är en synvilla.
Tre runda brytare kommer nog inte ge samma skeva intryck som de tre fyrkantiga brytarna gör.
Har funderat på det. Men känns som ett himla projekt för att justera 3-4mm .E elmont skrev:
Känns som det kan bli ”okej” med en extra ram runt för att dölja?
nej men titta. Sökte på renova tapetskydd nu och hittade. Att jag missat dessa. Precis vad jag behöver. SUPERTACK. Testar med dessa och ser om det går att få 99% bra med domA Emil_K skrev:Det finns tapetskydd som tillbehör till renova. De går att trimma till så att de precis täcker plattsättarens misstag, om storleken på tapetskydden inte är till belåtenhet.
Tycker enligt bilden att brytarna ser ut att sitta lika långt från fodret allesamman. Det kanske bara är en synvilla.
Tre runda brytare kommer nog inte ge samma skeva intryck som de tre fyrkantiga brytarna gör.
Tack för tipset. Se slutresultatet med tapetskydd och runda renova dimmers. Det dolde alla fult kapade kakelplattor fint. Detta går att leva medA Emil_K skrev:Det finns tapetskydd som tillbehör till renova. De går att trimma till så att de precis täcker plattsättarens misstag, om storleken på tapetskydden inte är till belåtenhet.
Tycker enligt bilden att brytarna ser ut att sitta lika långt från fodret allesamman. Det kanske bara är en synvilla.
Tre runda brytare kommer nog inte ge samma skeva intryck som de tre fyrkantiga brytarna gör.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Klicka här för att svara