Ladugårdsdörrarna i stugan har börjat gjort sitt och behöver förnyas. Jag hade tänkt byta ut 1-2 i sommar till att börja med och måla.med järnvitrol. Finns det någon som har en ritning på sådana. Bifogar hur dom ser ut idag, det måste gå att få till en rejälare lösning.
Vart kan man köpa bra gångjärn till dessa?
De.låses med hjälp av hänglås..
Träladugård med dubbla dörrar och gamla gångjärn, omgiven av gräsmatta, ATV och grävmaskin.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Ingen som sityer på en ritning? Eller vet vart man köper bra gångjärn?

Bronken
Har du ingen "närmare" bild på dörrarna?
Bra bilder brukar göra susen har jag upptäckt.

C
T trojlee skrev:
Bifogar hur dom ser ut idag, det måste gå att få till en rejälare lösning.
Är det dörren som skymtar bakom grävaren skulle jag vilja påstå att det är en klassisk plankdörr och att det inte är något fel på den konstruktionen. Vill du ha en rejälare dörr använder du bara grövre virke.
Eller menar du att vi vill ha något mer inbrottssäkert eller vädertätt?

Hade velat ha något mer rejält, det är dörren ni ser. Så ser alla ut. Kan man sätta typ en formplyfa eller nått i bakkant för att få en mer stadig konstruktion eller blir dom för tunga då?
Vilka gångjärn ska jag köpa som håller vikten och håller många år?

Snötäckt ladutak med isformationer på kanterna, brun trävägg och snöskoter delvis synlig.
Skapa konto

T trojlee skrev:
[bild]
Jag har själv länge tänkt renovera eller bygga om mina, men det har inte blivit av.
I mitt fall kommer jag bygga exakt likadana och försöka behålla nuvarande beslag. Annars finns dessa att köpa lite varstans. Jula t.ex, men jag har för mig att dom kostar runt 200:- styck, vilket i mitt fall blir 3.600:- tillsammans...

Såhär ser mina ut i dagsläget:

En delvis täckt bil framför gamla trägarageportar av 50x200-brädor som är murkna nertill.
Skapa konto
Murkna och slitagepräglade bruna träportar med synlig skada nertill och flagande färg.
Skapa konto

Dessa är tillverkade av 50x200-brädor och är mycket rejäla.
Underhållet har dock varit kraftigt eftersatt av tidigare ägare, varför portarna är murkna nertill, samt hela brädorna som portarna är fästa i (med genomgående bultar genom betongen).

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.