Hej, jag har flyttat in till en ny lgh där det är skjutdörrar mellan sovrummet och vardagsrummet, men ljudisoleringen är nästan obefintlig.
Problem 1: Glipor mellan dörrarna och golvet (finns ingen skena där under)
Problem 2: Ingen list mellan dörrbladen
Problem 3: Ingen list där upp eller
Problem 4: Tunn dörr
Jag tänkte köpa borstlist att sätta där under samt ljuddämpande gardiner, men det räcker nog inte.
Har ni några andra förslag, eller tror ni att det är bäst att bygga helt nya skjutdörrar (har sett att det finns ljuddämpande skjutdörrar på nätet)
Tack för all hjälp! 🙏🏼
Problem 1: Glipor mellan dörrarna och golvet (finns ingen skena där under)
Problem 2: Ingen list mellan dörrbladen
Problem 3: Ingen list där upp eller
Problem 4: Tunn dörr
Jag tänkte köpa borstlist att sätta där under samt ljuddämpande gardiner, men det räcker nog inte.
Har ni några andra förslag, eller tror ni att det är bäst att bygga helt nya skjutdörrar (har sett att det finns ljuddämpande skjutdörrar på nätet)
Tack för all hjälp! 🙏🏼
Hej, jag hade prövat att sätta upp något mjukt på själva dörren, typ filtar. Hjälper det skulle man kunna göra en snyggare lösning. Man skulle ju kunna klippa till liggunderlag och klä i tyg, exempelvis.
Tror inte borstlist hjälper. En sån här är nog mer effektiv men funkar kanske inte med skjutdörr:
https://www.elgiganten.se/product/h...Pz0f_2QnfCBRhY0Q6a30VeSxv7bIImNd-MMy7LC9GgKjE
Tror inte borstlist hjälper. En sån här är nog mer effektiv men funkar kanske inte med skjutdörr:
https://www.elgiganten.se/product/h...Pz0f_2QnfCBRhY0Q6a30VeSxv7bIImNd-MMy7LC9GgKjE
Hej,
Skjutdörrar är svåra att göra ljudtäta.
När vi hade glasdörrar av "industriglasmodell" som dras med samma problem satte vi upp gardinskenor i taket som vi sedan hängde tunga gardiner i och som vi drog för nattetid.
För oss var huvudsyftet att stänga ute ljuset men ett resultat blev också att minska mängden oljud som tog sig in.
Skjutdörrar är svåra att göra ljudtäta.
När vi hade glasdörrar av "industriglasmodell" som dras med samma problem satte vi upp gardinskenor i taket som vi sedan hängde tunga gardiner i och som vi drog för nattetid.
För oss var huvudsyftet att stänga ute ljuset men ett resultat blev också att minska mängden oljud som tog sig in.
Klicka här för att svara