Så är det säkert om alla regler ska följas men den är ju lätt att flytta på om det blir tjafs.

Nu var det ju lansars inlägg om stenkistor jag svarade på, det blev lite tokigt ;-)
Dem flyttar man inte i första taget...

Blir lite mera jobb att flytta en stenkista :)

Hemmakatten
@Ullberg

Står det namn någonstanns på bryggan? Googla på finska gav inget vidare resultat....

ullberg
Den heter Rentukka, detta verkar vara en svensk ÅF: http://www.laxen.com/category.html/1-7

Ser ut som att vi har en DX 1-5-6. Verkar f.ö. ha hänt något med prisbilden, låt vara att det var många år sedan men jag kan inte tro att vi betalade ens i närheten av de där priserna, eller så har jag förträngt det sedan länge...

/U

Jag har en brygga i Ljungan. Kraftverket reglerar sommar som vinter. Jag har byggt en brygga av 10 sågtimmer som jag har dragit ihop med 20 mm järnstänger. Bryggan fryser ner i isen på vintern och tinnar upp på våren. Tror att den har legat i 22år nu. Har genom åren ökat bärigheten genom att stoppa in 3 eller 4 sågtimmer till under bryggan. Desto lägre bryggan ligger i vattnet desto längre livslängd får den. Min far var flottningsfaktor och bryggan är en "kopia" av äldre flottningsbryggor. Den är 4 * 4 meter (dvs 16m2)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.