Funderar på att göra om ett rum i källaren som inte direkt används till ett ”cigarrum”. Ska bli lite mörk och murrigt och ett gött ställe att hänga på i vinter.
Överväger på att sätta upp en bröstpanel i rummet men vill inte göra något allt för permanent. Är det helt fel att bara sätta en list i nivå med fönsterbrädan, sätta in speglar och sedan måla in allt. Eller är det big no no att inte sätta upp en mdf-skiva bakom så att det bygger ut från väggen.
Se bild för inspiration.
Överväger på att sätta upp en bröstpanel i rummet men vill inte göra något allt för permanent. Är det helt fel att bara sätta en list i nivå med fönsterbrädan, sätta in speglar och sedan måla in allt. Eller är det big no no att inte sätta upp en mdf-skiva bakom så att det bygger ut från väggen.
Se bild för inspiration.
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Det är alltså en man cave du skall bygga.R Rollerolle22 skrev:
Men hur är det med ventilationen om det är cigarrökning som är favoritsysselsättningen?
Det tycker jag duger gott!R Rollerolle22 skrev:
Rent principiellt är jag emot trä direkt mot ytterväggar i källaren, men om du löser det med luftspalt bakom och ventilation (nåt snyggt galler eller ventiler i under- och överkant av bröstpanelen) så kan det nog funka bra.
Röker inte, därav citationstecken. Däremot är man cave lite fel uttryck i detta fallet så jag tänker mer något mer elegant och lite mindre sladdar, elektronik och ölspeglar.
KnockOnWood skrev:
Klicka här för att svara