Funderar på att göra om ett rum i källaren som inte direkt används till ett ”cigarrum”. Ska bli lite mörk och murrigt och ett gött ställe att hänga på i vinter.

Överväger på att sätta upp en bröstpanel i rummet men vill inte göra något allt för permanent. Är det helt fel att bara sätta en list i nivå med fönsterbrädan, sätta in speglar och sedan måla in allt. Eller är det big no no att inte sätta upp en mdf-skiva bakom så att det bygger ut från väggen.

Se bild för inspiration.

• Klassisk läshörna med läderfåtölj, sidobord, bokhyllor och varmljus lampa, inspirerat för cigarrum.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
R Rollerolle22 skrev:
Funderar på att göra om ett rum i källaren som inte direkt används till ett ”cigarrum”
Det är alltså en man cave du skall bygga.
Men hur är det med ventilationen om det är cigarrökning som är favoritsysselsättningen?
R Rollerolle22 skrev:
Är det helt fel att bara sätta en list i nivå med fönsterbrädan, sätta in speglar och sedan måla in allt.
Det tycker jag duger gott!

• Gilla
Rollerolle22
  • Laddar…
Rent principiellt är jag emot trä direkt mot ytterväggar i källaren, men om du löser det med luftspalt bakom och ventilation (nåt snyggt galler eller ventiler i under- och överkant av bröstpanelen) så kan det nog funka bra.

Röker inte, därav citationstecken. Däremot är man cave lite fel uttryck i detta fallet så jag tänker mer något mer elegant och lite mindre sladdar, elektronik och ölspeglar.

KnockOnWood KnockOnWood skrev:
Det är alltså en man cave du skall bygga.
Men hur är det med ventilationen om det är cigarrökning som är favoritsysselsättningen?

Det tycker jag duger gott!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.