Hej! Går i tankar att bygga bastu i källaren, det har för ca 10 år sedan varit en bastu i utrymmet men förra ägarna rev den.
Vill bygga bastun på ungefär samma plats. Där jag ritat rött i bilden.

Min fundering är bör jag åtgärda det som nämndes i besiktningsprotokollet från 2021. Hade tänkt göra detta ganska enkelt och inte lägga hela livsbesparingarna. Jag hade inte tänkt byta golv, kanske målar det.
Det är elvärme under klinkern.

Tänkte byta dusch och tvättmaskinsställeyöt till nytt.

Det var förut ingen golvbrunn i bastun. Endast i duschen.

Vad hade ni gjort? Vad bör man tänka på.
 
  • Källarutrymme med duschkabin, byrå och tvättmaskin markerat i rött för planerad bastubyggnation.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Bilden visar ett golvbrunnsområde i en dusch med diagnoser om renoveringsbehov, inklusive problem med klinker och fuktindikering.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.