987 läst ·
4 svar
987 läst
4 svar
Bygga balkongaltanen på husgavel
Jag har för avsikt att bygga själv en balkongaltanen på vår husgaveln i Norge o behöver lite hjälp med dimensioner på tryck konstruktionsvirke o stolpar
Deras dimensioner är 48/198. 48/148 98/98
balkongen Är tänkt att blir 11m lång med ett djup på 3m vilande på 4 stolpar 2,5 m höga på plats gjuten plint.
Inre bärlinan fästes i husgaveln
mvh Bo
balkongen Är tänkt att blir 11m lång med ett djup på 3m vilande på 4 stolpar 2,5 m höga på plats gjuten plint.
mvh Bo
F Fjellhamar skrev:Jag har för avsikt att bygga själv en balkongaltanen på vår husgaveln i Norge o behöver lite hjälp med dimensioner på tryck konstruktionsvirke o stolpar
mvh Bo
behöver hjälp med konstruktionens dimensionerF Fjellhamar skrev:Jag har för avsikt att bygga själv en balkongaltanen på vår husgaveln i Norge o behöver lite hjälp med dimensioner på tryck konstruktionsvirke o stolpar
mvh Bo
Medlem
· Blekinge
· 10 117 inlägg
Det är tveksamt om du kan bygga detta med enbart konstruktionsvirke. Kommer konstruktionen att vara oskyddad mot väder och vind?
Medlem
· Blekinge
· 10 117 inlägg
Då måste du svara på frågan om balkongen ska vara oskyddad.
Klicka här för att svara