Jag har för avsikt att bygga själv en balkongaltanen på vår husgaveln i Norge o behöver lite hjälp med dimensioner på tryck konstruktionsvirke o stolpar
Deras dimensioner är 48/198. 48/148 98/98

balkongen Är tänkt att blir 11m lång med ett djup på 3m vilande på 4 stolpar 2,5 m höga på plats gjuten plint.
Inre bärlinan fästes i husgaveln

mvh Bo

F Fjellhamar skrev:
Jag har för avsikt att bygga själv en balkongaltanen på vår husgaveln i Norge o behöver lite hjälp med dimensioner på tryck konstruktionsvirke o stolpar

balkongen Är tänkt att blir 11m lång med ett djup på 3m vilande på 4 stolpar 2,5 m höga på plats gjuten plint.

mvh Bo
F Fjellhamar skrev:

mvh Bo
behöver hjälp med konstruktionens dimensioner

Det är tveksamt om du kan bygga detta med enbart konstruktionsvirke. Kommer konstruktionen att vara oskyddad mot väder och vind?

J justusandersson skrev:
Det är tveksamt om du kan bygga detta med enbart konstruktionsvirke. Kommer konstruktionen att vara oskyddad mot väder och vind?
Önskar gärna en konstruktions beskrivning av Dig..

Då måste du svara på frågan om balkongen ska vara oskyddad.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.