Hej, vi behöver bygga ett nytt badrum med plats för tvättmaskin för kommande permanentboende i detta hus från 1870. Idag finns ett litet ca badrum på ca 5 kvm.
Vi har fastnat i tänket att bara förlänga , "dra ut" längst med väggen i det rödmarkerade området men får då ett långsmalt och trångt badrum.
Vad sägs om att bygga utåt istället för längst med väggen? Har för mig att sånt är fint på gamla hus.
Vi har fastnat i tänket att bara förlänga , "dra ut" längst med väggen i det rödmarkerade området men får då ett långsmalt och trångt badrum.
Vad sägs om att bygga utåt istället för längst med väggen? Har för mig att sånt är fint på gamla hus.
Jag önskar jag kunde rita men kan inte det. Men tänk dig istället för att bygga längst med väggen typ att bygga utåt från väggen mot trädgården. Istället flr att ha en långsmal vägg ha en fyrkantig...
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 41 325 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 41 325 inlägg
Har du några husritningar?
En planlösning där du ritar in en fyrkant som visar vad du menar.
Det är ju rätt mycket fasta kostnader för att bygga ut så ska ni verkligen inte bygga ut mer än några kvm. Det blir ett högt pris per kvm.
En planlösning där du ritar in en fyrkant som visar vad du menar.
Det är ju rätt mycket fasta kostnader för att bygga ut så ska ni verkligen inte bygga ut mer än några kvm. Det blir ett högt pris per kvm.