Har fått lite mer erfarenhet sen jag skrev att VVX till radiatorkretsen är bra. Det är väldigt svårt att få till så att du får bra skiktning. Risken blir att dina 3 m3 funkar som 1,5 m3 med bra skiktning. Skippa VVX och kör vattnet direkt upp i radiatorkretsen och låt istället pumpen (mot en strypventil) skapa det tryck som behövs för att lufta.