Hej,
Jag ska förminska en öppning av en innervägg som är 175 mm. Dvs bygga till en bit vägg på befintlig innervägg. Befintlig vägg är med gips. Möjligen något brand-speciale på ena sidan då det är en kamin i ena delen.
Min fundering är hur jag ska bygga upp 175 mm väggtjocklek? Jag får inte riktigt ihop det när jag räknar på det?
120 mm reglar
13 mm gips (* 2 på varje sida) ((Eller är en gipsskiva 12,5 mm?!?))
= 172 mm vägg.... (Eller 170 mm vägg om gipsskivorna är 12,5 mm)
Det diffar alltså 3 mm jämfört med befintlig väggtjocklek.
Och nej, som ni ser på både skiss och förklaring jobbar jag med annat än snickeri...
Så därav skulle jag behöva lite hjälp och råd på hur jag ska få till 175 mm väggtjocklek.
Supertacksam för all hjälp och tips.
Jag ska förminska en öppning av en innervägg som är 175 mm. Dvs bygga till en bit vägg på befintlig innervägg. Befintlig vägg är med gips. Möjligen något brand-speciale på ena sidan då det är en kamin i ena delen.
Min fundering är hur jag ska bygga upp 175 mm väggtjocklek? Jag får inte riktigt ihop det när jag räknar på det?
120 mm reglar
13 mm gips (* 2 på varje sida) ((Eller är en gipsskiva 12,5 mm?!?))
= 172 mm vägg.... (Eller 170 mm vägg om gipsskivorna är 12,5 mm)
Det diffar alltså 3 mm jämfört med befintlig väggtjocklek.
Och nej, som ni ser på både skiss och förklaring jobbar jag med annat än snickeri...
Supertacksam för all hjälp och tips.
Klicka här för att svara
