@Byurn Blev från mima.de, första återförsäljaren jag hittade där det gick att välja leverans till sverige :) Lika tråkigt som alltid att vänta på leveransen nu, får se om den hinner innan nästa helg!

K_arlstrom K_arlstrom skrev:
@Byurn Blev från mima.de, första återförsäljaren jag hittade där det gick att välja leverans till sverige :) Lika tråkigt som alltid att vänta på leveransen nu, får se om den hinner innan nästa helg!
Då råkade jag göra samma sak. Hoppas att allt går bra, men det brukar det från Tyskland.

• Gilla
K_arlstrom
  • Laddar…
Igår kom grejerna från Tyskland, mest tid åts av DHL och deras strulande.

Tjusig tumstock och en tjock katalog som bonus.

Trevlig! Mitt telefonnummer tappades bort på vägen så jag har precis tagit mig genom DHL's telefonkö för att ta reda på var jag kan hämta mitt paket under morgondagen... Fick även ett nytt spårningsnummer då det ändrats under transporten, Mima har gjort sitt och sen har DHL kokat en riktig soppa av det hela :)

Trevlig! Mitt telefonnummer tappades bort på vägen så jag har precis tagit mig genom DHL's telefonkö för att ta reda på var jag kan hämta mitt paket under morgondagen... Fick även ett nytt spårningsnummer då det ändrats under transporten, Mima har gjort sitt och sen har DHL kokat en riktig soppa av det hela :)
Det var likadant för mig, men vis av tidigare erfarenheter så bevakade jag Dhl och jagade dem i fredags. Hade 3 olika kolli id per paket till slut

T
Ytterligare en tråd, men lite andra krav än de jag hittade så håll ut!

Jag villhöver en bättre grovdammsugare nu (behöver snart), tänkte passa på och kolla om det dyker upp någon till kanonpris i veckan men lite osäker på vilka modeller som gäller!
Har i dagsläget en liten Kärcher som ligger till grund för kraven nedan (allt den saknar):
  • Uttag för autostart
  • MINST 3m slang, bra maskinanslutning
  • M-klass filter (99,9%)
  • Rimligt pris/livslängd på påsarna
  • Bra hjul/portabilitet

Maskinerna jag kollar på just nu är Festool CTM 36 E, Metabo ASR 35 M ACP och Bosch GAS 35 M AFC, har lite svårt att se hur Festoolen vara värd nästan dubbla priset, och är även öppen för andra alternativ.
Den kommer i första hand användas till kap/gersåg, cirkelsåg och grovstädning under husrenoveringen, men det blir även en hel del slipande av gipsfogar (om jag är lika dålig på att spackla som sist)!

Så, någon annan maskin jag bör spana efter eller är det bara slå till på den som plånboken tillåter av de två ovan?
Mirkas damsugare har ju gott rykte. Har du kikat in dem?

T.ex.

https://www.mirka.com/sv/Mirka-Dammsugare-1230-M-AFC-EU-230V-8999220111/

https://kiwitools.se/products/mirka-dammsugare-1230-m-afc-230v

@Byurn Har tidigare bara haft goda erfarenheter av lokala DHL, men inte beställt så mycket från tyskland som levererats av dom (och nästan alltid till utlämningsställe, tidigare har de ringt innan utkörning och antingen levererat till jobbet eller så har jag kunnat ta mig hem om det varit något större).

@Turbo_Tail Väldigt lik de tre första stnygard länkade (Stihl, Makita & Milwaukee)! Blev en festool till överraskande bra pris så jag är i mål så att säga. Hoppas någon annan som letar dammsugare kan ha nytta av tipset :)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.