_Inger_ skrev:
:) Jag har varken läst hemsidan eller har det tekniska kunnandet för avgöra vad som går och inte går eller vad som är bra och inte bra...

Jag tänker bara positivt och hoppas att det kommer att fungera :)
Samma här, Man hoppas ju att det ska komma nått som är effektivt o som man kan ha själv för att få fram billigare energi.. :)

Jag menar om pannan jag länkade till kommer att funka att sätta pelletsbrännaren i o få ut 20% av inmatade energin som el får jag ut ca 4000 kWh el som jag har det idag men då familjen blivit större o värmen kommit i garaget blir det ca 5000 kWh..
Jag kör redan mot acktank o om man då bara ser till att brännaren alltid går för fullt på em kvällen så har man ju el till matlagning, tvätt, tv, lampor mm o skulle de då finnas nån smidig liten snurra som oxå hjälper till blir man ju nästan själv försörjande på el så visst hoppas man att det ska komma tieknik för detta som inte blir för dyr.. ;)

_Inger_ skrev:
:) Jag har varken läst hemsidan eller har det tekniska kunnandet för avgöra vad som går och inte går eller vad som är bra och inte bra...

Jag tänker bara positivt och hoppas att det kommer att fungera :)

Kvasten får därför fortsätta tjäna som fortskaffningsmedel ;)
Det tekniska kunnandet för att granska sådan teknik är det få i Sverige som har, så du är inte ensam. Men just därför blir jag irriterad när media så okritiskt granskar tex "ny" energiproduktion. Artiklarna har mer formen av ren reklam än ett gott journalistiskt arbete. Det är ju trots allt en rapportering och granskning som kanske ska vägleda människor inför rätt stora investeringar.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.