Hej,

Det är så att jag har buskar längst min sida av tomtgränsen och ”kaninstaket” mot grannen. Grannen har vid flera tillfällen talat om att buskarna har han och förra ägaren planterad för 20 år sedan och det är både min och hans trots att buskarna finns på min sida av tomtgränsen. Jag är fruktansvärt trött på dom buskarna och vill plantera thujor istället eftersom jag har en pool och vill ha lite privat liv. Vad kan man göra ? Som sagt vill helst ta bort skiten, blir han sur så får han vän bli det. I värsta fall får jag ta in kommunen så får de avgöra vems buskarna är.

Jag tror inte kommunen lägger sig i vems buskar det är… erbjud dig att hjälpa till att flytta buskarna in till hans sida så blir du av med dom och han får ha kvar dom. Sen kan du plantera Tujor en bit in på din sida.

• Gilla
Musse1985 och 2 till
  • Laddar…
Claes Sörmland
Håller med, det är väl bara att respektera grannens intresse i dem och meddela att nu ska annat planteras på platsen så de måste flyttas till hans fastighet. Det är en mycket bra period att flytta på buskar just denna tid på året.

Kommunen har inget med detta att göra och kommer inte att hjälpa dig.

Börja med att prata med grannen.

• Gilla
Claes Sörmland
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.