Band på 5 år i våras till 3,75.

Will I win? Förmodligen inte men jag sover gott.

bumpaberra skrev:
Visst höjningarna kommer fortsätta ett tag till men jag tror bara man har bråttom att komma upp från den löjligt låga räntan som varit ganska länge nu. Jag tror du kommer ha 3-månaders listpris vid midsommar på 3.75 dvs 2 höjningar till från riksbanken.
Hittills sen riksbanken aviserade sin räntebana med kommande höjningar successivt har ju rörliga räntan stigit mer än deras höjningar, över tid, så är inte det att vara väl optimistisk? Tror du verkligen den pågående räntehöjningstrenden kommer plana ut så pass?

HusByggarTomten skrev:
Band på 5 år i våras till 3,75.

Will I win? Förmodligen inte men jag sover gott.
I 5 år sover du kanske gott men har förlorat lite slantar, men antagligen inte så mycket. Jag tog ju som sagt 2 år(då jag såg chansen att spara några tusingar) men kör annars efter devisen: Klarar man inte rörligt har man inte råd att ha hus.

Spännande kommer det i alla fall att bli. Du kanske blir världens vinnare om det kommer nya regler som driver upp räntorna snabbare.

timmelstad skrev:
Hittills sen riksbanken aviserade sin räntebana med kommande höjningar successivt har ju rörliga räntan stigit mer än deras höjningar, över tid, så är inte det att vara väl optimistisk? Tror du verkligen den pågående räntehöjningstrenden kommer plana ut så pass?
Tänker mest på att ekonomin i övriga Europa inte ser sådär jättebra ut plus att arbetslösheten ändå är ganska hög fortfarande i Sverige. Hur hög tror du själv räntan kommer vara vid midsommar?

bumpaberra skrev:
Tänker mest på att ekonomin i övriga Europa inte ser sådär jättebra ut plus att arbetslösheten ändå är ganska hög fortfarande i Sverige. Hur hög tror du själv räntan kommer vara vid midsommar?
Jadu, fy fan, jag hatar att spekulera, men jag skulle tro att den kommer att ligga på 4-4,5% ungefär.

Jag hoppas att den kommer ligga på max 3% och att framtiden ser klart oviss ut dock :P

Allt beror väl på att marknaden är mycket mer osäker nu och att bankerna inte kan ta så korta lån hela tiden och vara säker på att få en låg ränta. Slutsats är väl att bankerna tar i princip samma lån för att finanasiera 3 månaders räntan och den 1 åriga ränta = samma kostnad för oss....

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.