626 läst ·
5 svar
626 läst
5 svar
Buggfix i iOS 11.3
Administrator
· Skåne
· 6 811 inlägg
@cnils @Marlen Eskilsson I iOS 11.3 som jag laddade ner i mobilen idag så öppnas länkar till Byggahus.se i Googles sökresultat i Safari (och länkar i nyhetsbrev och bevakningmail) automatiskt Byggahus-appen (om man har laddat ner den). Denna funktionalitet funkade inte i iOS 11.2 (men det funkade i iOS 11.1). Bra att Apple äntligen fixat detta tycker jag
, synd att det tog mer än 3 månader
.
Föt mig och många andra betyder det ett ökat användande av appen.
Föt mig och många andra betyder det ett ökat användande av appen.
Administrator
· Skåne
· 6 811 inlägg
Vet ej, jag gillar appen eftersom jag är övertygad om att den ökar engagemanget hos besökarna (främst i och med notiserna) och ökad snabbhet. Men appen har också brister, det är jag väl medveten om. Jag irriterar mig främst på långsamheten när jag klickar på externa länkar.
Iaf när jag googlar via safari så öppnas länkarna i det aktuella fönstret/fliken i safari när jag klickar på en länk som leder till ”Byggahus”, tidigare fick jag en fråga om jag ville öppna i safari eller i appen, nu hamnar en fråga allra längst upp på sidan om man vill öppna i appen.richardtenggren skrev:
Har iOS 11.3 nu, hade 11.2 innan.
richardtenggren
Ingen-gör
· Norrlandet
· 6 615 inlägg
richardtenggren
Ingen-gör
- Norrlandet
- 6 615 inlägg
Jag har 11.3 Beta 6, men googlade lite och insåg att jag kunde ändra detta genom att hålla in länken länge tillls menyn poppar up, väljer jag då öppna så öppnas länkarna i safari i fortsättningen. Skulle jag sedan klicka ”öppna i appen” så öppnas alla länkar i appen i fortsättningen.
Får se hur det blir i 11.4 Public Beta nu sedan
Får se hur det blir i 11.4 Public Beta nu sedan
Där hittade du hur man växlar mellan att öppna i safari eller appen som standardval.
Man håller in länken och gör valet ”öppna” (i safari) eller ”öppna i ’Byggahus’ ”, har man ”öppna i ’Byggahus’ ” som standardval så får iaf jag upp en ruta om jag vill ”avbryta” eller ”öppna” (i appen).
Man håller in länken och gör valet ”öppna” (i safari) eller ”öppna i ’Byggahus’ ”, har man ”öppna i ’Byggahus’ ” som standardval så får iaf jag upp en ruta om jag vill ”avbryta” eller ”öppna” (i appen).
Klicka här för att svara