Hej!
Har målat om en del av träfasaden.
Innan ommålning var det tvätt och skrapning, bl a av gamla färgbubblor. Har nu lagt ett nytt lager akrylatfärg och på vissa ställen har det blivit bubblor, En del så stora som en femkrona.
Det var ganska varmt ute när jag målade och möjligen var färgen inte helt torr när solen kom fram till väggen. Kan bubblorna bero på det? Tips på åtgärder. Skrapa och måla vid kallare väderlek?
Har målat en annan del av fasaden och där fungerade det bra.
Tacksam för svar!