Hej!

Har målat om en del av träfasaden.

Innan ommålning var det tvätt och skrapning, bl a av gamla färgbubblor. Har nu lagt ett nytt lager akrylatfärg och på vissa ställen har det blivit bubblor, En del så stora som en femkrona.

Det var ganska varmt ute när jag målade och möjligen var färgen inte helt torr när solen kom fram till väggen. Kan bubblorna bero på det? Tips på åtgärder. Skrapa och måla vid kallare väderlek?

Har målat en annan del av fasaden och där fungerade det bra.

Tacksam för svar!
 
  • måla.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Bubblor brukar vara ett tecken på att fasaden var för varm vid målningen. Färgen kokar och vad jag kan se så har du en mörgrå nyans. Känn på ytan så känns den säkert varm och då ska den inte målas. Skrapa upp, grunda i och täckmåla igen vid en svalare tidpunkt så slipper du bubblor igen.
Anders
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.