9 256 läst ·
9 svar
9k läst
9 svar
Bubblor i flytspacklet?
Jag har flytspacklat i olika omgångar med dels LIP 260 (för yta) och dels Höganäs FB6000 (för fall). Med FB6000 har jag fått en del luftbubblor som när spacklet torkat ser ut som små kratrar i ytan. Måste jag åtgärda dom på nått sätt före jag börjar rolla tätskikt eller kan jag helt enkelt fylla hålen med gummimassa?
Luftbubblor får du för att underlaget har sugit vatten ur spacklet, du har primat lite för tunt/lite.
Sedan skulle jag ta en slätspackel och skrapa av dom små bubblorna innan jag rolla första lagret vidhäftning som följs av 2 tjocka lager gum tills ca 1-2mm tätskikt fås.
MvH jawen
Sedan skulle jag ta en slätspackel och skrapa av dom små bubblorna innan jag rolla första lagret vidhäftning som följs av 2 tjocka lager gum tills ca 1-2mm tätskikt fås.
MvH jawen
Jawen, vilket godkänt tätskiktssystem är det du beskriver som monteras så?jawen skrev:
Klicka här för att svara