Bubbligt papptak

3k läst  2 svar

1. yonna
    Medlem · Nivå 14
    Icopal la mitt listtäckta papptak i våras. Jag tycker pappen bubblar rejält beroende på sol, väder & vind dvs bubblorna slätas periodvis ut sig. Är det vanligt att papptak behöver en tid för att 'sätta' sig?

Jag ser samma effekt på grannhusets 'släta' papptak; samma Icopalgrabbar har tydligen lagt detta också.

... kanske Pappskallen kan svara ... ::)

2. pappskallen
    Medlem Nivå 10

Re: Bubbligt papptak

Klart han kan :) ;)

Det brukar sträcka sig med tiden då det är viss krympning i materialet, DOCK kan det bli lite problem om man har ett rejält veck i underlagspappen, men på din beskrivning med att det kommer och går så tror jag inte det är problemet. ge det ett tag till (över sommaren då det krymper som mest) så ska du se att det sträcker till sig.

3. yonna
    Medlem · Nivå 14

Re: Bubbligt papptak

Tack, pappskalle! Jo, jag tycker faktiskt att det blivit mindre bubbligt de senaste veckorna så jag har inte varit så där våldsamt bekymrad utan bidar min tid. Har slutbesiktning denna vecka och vet att besiktningsmannen vill göra en notering. Förhoppningsvis blir det en notering som går upp i intet så småningom ::).

Logga in för att se högupplösta bilder och få möjlighet att ställa frågor. :love: