Idag har papparen lagt halva taket. Det ser inte alls bra ut tycker jag. Tycker ni det?

ImageUploadedByByggahus.se1378224716.393956.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

ImageUploadedByByggahus.se1378224833.439204.jpg
Skapa konto

ImageUploadedByByggahus.se1378224854.422437.jpg
Skapa konto

Ser inte proffsigt ut, vad ska du ha för ytskikt?

ska den inte läggas vågrätt? Nerifrån och upp? Eller finns det olika monterings sätt?

Eller är jag helt ute och cyklar nu:x?

M.Kristensen skrev:
Ser inte proffsigt ut, vad ska du ha för ytskikt?
Detta är final ytskick. De papptak jag sett tidigare har varit platta. Eller bubbliga men gamla.

ViG skrev:
ska den inte läggas vågrätt? Nerifrån och upp? Eller finns det olika monterings sätt?
Underlagspappen ligger som du beskriver. Denna ligger då motsatt.

Inte heller nöjd med den nedre längsgående. Blir ju bara en massa skarv att titta på.

Doh! Trodde det var pappen:o "papparen"

10 dar senare lika bubbligt.

Davidw skrev:
10 dar senare lika bubbligt.
Hur gick det med taket?
Jag har ett tak som ser likadant ut efter nylagt papptak, jag är osäker på hur jag skall gå vidare med det så det hade varit intressant att få reda på vad som hände med ditt tak.

/Nicke

nickeanderson skrev:
Hur gick det med taket?
Jag har ett tak som ser likadant ut efter nylagt papptak, jag är osäker på hur jag skall gå vidare med det så det hade varit intressant att få reda på vad som hände med ditt tak.

/Nicke
2,5år senare, ser likadant ut

De där ser ju ut som underlagspapp som man har under tex takpannor. Ska man ha papp som enda ytskikt fick jag lära mig att man måste ha ytpapp på underlagspappen för underlagspapp bryts ner av uv-ljus. Ytpapp har en yta av små skiffergrus som reflekterar bort uv-ljus.
Hade taket sett ut som på bilden hade jag rullat ut ett par rullar med ytpapp på längden så blir de mycket snyggare.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.