Hej alla som har bubbelbad!

Vilket märke och modell har ni köpt? Pris? För- och nackdelar? Varför valde ni just detta badkar?

Visa gärna bilder ::)

/Molly

Vi kommer att kakla in vårt badkar och har valt ett Ifö Grenada som vi har möjlighet att köpa till ett bra pris (bekanta i VVS-branschen). Kostar nog drygt 20 000 kr ordinarie pris i det utförande vi valt.

Det finns självklart billigare alternativ bl a via www.importlagret.com men jag är rädd att man kan stöta på problem om man t ex skulle behöva reservdelar om ett antal år, då återförsäljarnätet är rätt begränsat. Å andra sidan får man ju två såna badkar till priset av ett Ifö, så teoretiskt kan man ju kasta det och köpa ett nytt om det går sönder efter några år... ;)

Vi har ett Tina från Svenska Badkar. Valde det för att det verkade bekvämt att sitta i, inte hade superhög ljudvolym, var det snyggaste vi hittade i den prisklassen, och hade rygg- och fotmassage. Att det var specialpris spelade också in. Vi betalade 19900 för 1½ år sedan har jag för mig.

Nackdelen är väl att det är liiite trångt att sitta två om man är hyfsat fullvuxna. Men det funkar. :)

Skulle inte köpa något jag inte fått provsitta i och provlyssna på.

Ja, det är ju ganska stor prisskillnad på bubbelbaden. Vi bor i Skåne och här finns ett ställe som heter Skånska Byggvaror, där de säljer till mycket bra priser. Vet inte hur bra de är i kvalitet dock... Tycker Hafa har väldigt fina badkar i sin katalog också!

Det är som du säger koko, viktigt att provsitta och provhöra innan man köper något!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.