Det har suttit hemautomation i dosan så själva brytaren är borta. Nu ska jag flytta och sätta in vanliga brytare igen?
Men trådarna i den här till utebelysningen ser inte lika ut som dom andra?
Svart, 1 blå och jord går ner mot uttaget. Svart, 2 blå och jord går uppåt?
Hur ska jag koppla för att uttaget och brytaren till utebelysningen ska fungera

Men trådarna i den här till utebelysningen ser inte lika ut som dom andra?
Svart, 1 blå och jord går ner mot uttaget. Svart, 2 blå och jord går uppåt?
Hur ska jag koppla för att uttaget och brytaren till utebelysningen ska fungera
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Neutralledaren ska inte in i brytaren.
Har du någon koll på vad som är vad i dosan?
Sen ser det ut som du har en korsomkopplare. Kan funka för tändning och släckning av utebelysningen, men är inte det normal valet av brytartyp.
Har du någon koll på vad som är vad i dosan?
Sen ser det ut som du har en korsomkopplare. Kan funka för tändning och släckning av utebelysningen, men är inte det normal valet av brytartyp.
Nä tyvärr har jag inte någon koll alls eftersom det inte är jag som dragit det från början. Jag förstår inte hur det kan vara en korskopplare då dom inte ens tänkt på att lägga all utebelysning på samma brytare
Så innan jag kopplade in hemautomationen fick jag springa som ett skollat ollon runt för att tända!
E etompau skrev:
Och som sagt så har du en korsomkopplare, som är på tok för dyr och avancerad. MEN det fungerar som en enpolig/trapp bara du kopplar svart på pil in och brun på pil ut och det spelar ingen roll vilken pil in du lägger svarta på eller vilken pil ut du lägger den bruna på. OM trådarna går dit vi tror att dom går.
Tack så MYCKET
Nu fungerar det precis som det ska 
E elmont skrev:Och som sagt så har du en korsomkopplare, som är på tok för dyr och avancerad. MEN det fungerar som en enpolig/trapp bara du kopplar svart på pil in och brun på pil ut och det spelar ingen roll vilken pil in du lägger svarta på eller vilken pil ut du lägger den bruna på. OM trådarna går dit vi tror att dom går.
Klicka här för att svara