Vi skall bygga om garaget som är en del av husets markplan (sutteränghus) till boyta. Garagegolvet saknar brunn men har fall mot garageporten. Enklast vore väl att flytspackla bort fallet, men det är inte så lockande av två anledningar: Golvet är ca 1cm högre än anslutande golv (2,5cm om man räknar bort parketten) och dessutom är det "bom" på flera ställen. Som man kan se i bilden nedan är det gjutet i två omgångar, kakan är ca 3,5cm tjock och det är lockande att försöka bryta/bila bort denna innan flytspackling, kanske enbart över halva längden av garaget för att få ner höjden och samtidigt minimera fåtgången av flytspackel. Låter det görbart, vettigt eller rent av dumt? Finns det någon optimal metod för detta?
Tack!


GetAttachmentThumbnail
 
Hyr den näst största HILTI bilhammare dom har till uthyrning!
Den fixar golvet på en timma.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.