6 348 läst ·
2 svar
6k läst
2 svar
Brygga och bryggdäck
Hej!
Har nybyggda (arkitektritade
) hus. Vid sjöboden finns en gammal brygga ca 15-20m lång. Bredvid den vill vi bygga stort bryggdäck, kanske 5x5m eller mer, för framtida fester och solstolar. Detta är en insjö, inga berg i dagen vid strandkanten. Vi har förberett för att kunna ha el/belysning på bryggan. Stram, enkel stil utan krusiduller( dvs. inga räcken med snickarglädje). Ska man kanske bygga ihop den långa, smala bryggan med bryggdäcket. Hur ska man tänka? Har du några tips på hemsidor, tidningar eller annat där vi kan få inspiration och idéer?
Har nybyggda (arkitektritade
Arkitekt
· Västra Götalands län
· 82 inlägg
Hej!
Det galler ju att fa sa stor gladje som mojlgt av bryggdacket. Jag tycker att det later bra med en sammanbindning med bryggan vid ena sidan av bryggdacket. Jag har inga bra hemsidor for liknande projekt pa lager, men for poolbyggen och liknande finns det ett forum pa: Pool, forum, swimmingpool - allt du behöver veta om pooler!.
Jag skulle se ert bryggdack med fasta bankar ( strama) runt om som racke vilket okar anvandningsmojlgheten och ger en avspand och enkel atmosfar.
Det galler ju att fa sa stor gladje som mojlgt av bryggdacket. Jag tycker att det later bra med en sammanbindning med bryggan vid ena sidan av bryggdacket. Jag har inga bra hemsidor for liknande projekt pa lager, men for poolbyggen och liknande finns det ett forum pa: Pool, forum, swimmingpool - allt du behöver veta om pooler!.
Jag skulle se ert bryggdack med fasta bankar ( strama) runt om som racke vilket okar anvandningsmojlgheten och ger en avspand och enkel atmosfar.
Klicka här för att svara