Alla där någon ondgör sig över en hantverkare. Dvs 99% av forumet.

• Gilla
Pappa1986
  • Laddar…
H håkke65 skrev:
Ja, scrollat långt:dizzy:
Samt kollat av med en advokat vad som gäller och svaren är inte glasklara alls. Det är för många "om och hur" och "vem och vad"
I slutändan är det i dessa fall tilverkaren och grossisten som tillsammans ofta får stå för notan mot kanske en okunnig ej utbildad montör (delvis vårt fel) men jag hävdar fortfarande att med ödmjukhet och förståelse kommer man långt. Strid på kniven slutar ofta rätt fel.

Jag hade ett fall för många år sen där tillverkare och grossist plöjde ner mycket slantar på utredning och utbyta av varor där det till slut var ett enkelt "generalgroda" 2ggr från entreprenören som uppdagades och då var det ingen som ville vara med och betala alla produkter och kostnader.
Är du verkligen i rätt tråd?

Handyman 1 skrev:
Vilken tråd avser ditt resonemang?
"Följdtrånden" med hänvisning till garantier/ansvar på varor vare sig de är köpta av slutkund/brukare eller installatör ur en tillverkares synpunkt.

Just detta att det är svårt i alla led att härleda ansvar/garanti till en vara.

useless useless skrev:
Alla där någon ondgör sig över en hantverkare. Dvs 99% av forumet.
"ondgör" var ett bra ord!

Som jag försöker förmedla är att allt är inte svart o vitt beroende på betraktarens öga och att många "tvister" skulle gå betydligt bättre och alla tog och inser sitt ansvar och kunde resonera sig fram på ett normalt hävligt sätt. :love:

H håkke65 skrev:
"ondgör" var ett bra ord!

Som jag försöker förmedla är att allt är inte svart o vitt beroende på betraktarens öga och att många "tvister" skulle gå betydligt bättre och alla tog och inser sitt ansvar och kunde resonera sig fram på ett normalt hävligt sätt. :love:
Vad är det för tvist i denna tråd om "Brunt vatten vid spolning"?

• Gilla
Pappa1986
  • Laddar…
Sorry, fel tråd mitt misstag

• Haha
Pappa1986
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.