2 964 läst ·
3 svar
3k läst
3 svar
Brunnproblem backventil?
Jag har ett problem med min hydroforpump. Jag har precis bytt axeltätning då den hade gjort sitt. Problemet är att när jag ska fylla upp pumpen med vatten igen är den omättlig. Jag kan hälla på hur mycket vatten som helst.
Jag misstänker nu att en backventil i brunnen gått åt pipan. Jag antar att det måste sitta en backventill där nere.
Jag har en grävs brunn och ja det är bra volym i den.
Kan min teori om backventilen vara riktig? Var köper man sådana i så fall?
Jag misstänker nu att en backventil i brunnen gått åt pipan. Jag antar att det måste sitta en backventill där nere.
Jag har en grävs brunn och ja det är bra volym i den.
Kan min teori om backventilen vara riktig? Var köper man sådana i så fall?
Hej.
Ja det bör sitta en backventil med sil i brunnen. Troligtvis har den fastnat eller havererat så den inte håller tätt längre.
Du borde kunna få tag på en på ett välsorterat byggvaruhus med vvs-avdelning, eller hos din lokala rörmokare.
Ja det bör sitta en backventil med sil i brunnen. Troligtvis har den fastnat eller havererat så den inte håller tätt längre.
Du borde kunna få tag på en på ett välsorterat byggvaruhus med vvs-avdelning, eller hos din lokala rörmokare.
Klicka här för att svara