Golvbrunnen är bortbilad. Jag har bilat igenom 1 cm frigolit och plastduk. Ska gjuta igen med Ardex 45.
Ska man lägga dit plast eller frigolit igen på nåt sätt eller är det bara att gjuta?

P.S
 
Vad är under?
 
Det är betongplatta i ett enplanshus.
När jag bilade bort betongen för nya brunnsläget kom jag till frigolit och armering ca 8 cm ner. Den gamla brunnen gick igenom det lagret (ca 4 cm frigolit) och under det är det betong igen.

Kan jag bara fylla igen allt med Ardex 45 eller måste jag isolera med ny frigolit?
Vad tror du?

P.S
 
Köldbrygga är ju aldrig bra så det bästa är väl att återställa som det var.

Troligen så kvittar det nog dock om du skippar det.

Bara att göra det du tycker verkar bäst. :)
 
Det är ju enklast att bara gjuta igen allt. Det är ju trots allt inte så stort hål utan frigolit.
Jag tror jag gör så.
Tack ska du ha för råd!

P.S
 
Fogskum är enklare än att försöka fixa en cellplastbit som ska passa.
 
Det verkar ju inte så dumt med fogskum om man bara lyckas hålla det i ett lagom lager.
Är det OK att gjuta in det under brunn och rör?
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.