Vad är detta? På bilder jag sett på trall med mögel ser det mer svart ut men dessa fläckar är bruna. Trallen hade legat några månader innan jag började skruva. Vad ska jag göra med trallen som ser ut så här?
Påväxt = mögel? Den har legat utomhus på garageuppfarten. Går det att få bort om det är mögel? Får jag skylla mig själv som väntade så länge med att använda trallen eller borde jag försöka byta den? Det går ju inte att veta om den var så här när den levererades till mig i somras.Centano skrev:
Man brukar undvika det översta lagret på ett paket då detta har utsatts för sol och torka beroende på hur man lagrar trallen.
Bäst är det med färsk nytyck trall, när jag lade min trall var den mindre än 3 veckor sedan den tryckts och jag lagade ut den löst och vattnade under någon vecka så all trall var lika fuktig. Varje trallbräda 34x145 5,4 meter lång vägde 27 kg styck!
Efter 10 år ser det ut som nytt.
Bäst är det med färsk nytyck trall, när jag lade min trall var den mindre än 3 veckor sedan den tryckts och jag lagade ut den löst och vattnade under någon vecka så all trall var lika fuktig. Varje trallbräda 34x145 5,4 meter lång vägde 27 kg styck!
Efter 10 år ser det ut som nytt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ser normalt ut. I vår och nästa höst kör såpa och vatten med rotborste på trallen för rengöring. Sen fortsätt 2 ggr om året.G Guldlock skrev:
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden