Adhinio Adhinio skrev:
Hej.

Bor i en villa på två plan som ligger på en extremt utsatt plats för vind. Här blåser det ofta 10-20 i byarna, och i och med detta får jag ett brummande ljud på övervåningen. Jag kan inte få något grepp om vad det skulle kunna vara, men en gissning är att vinden blåser rätt upp i luftspalten eller kanske till och med upp under tegelpannorna och ”slår” vilket gör ett brummande ljud. Låter det som någonting som skulle kunna ske? Kan man på något sätt bygga ett skydd vid takfot som förhindrar att blåsten drar rätt upp?
Någon kanske har ett annat förslag på vad problemet skulle kunna uppstå ifrån?
Hej,
hur gick det ? löste du problemet ? Har exakt samma problem med vårat nockräcke och det genomgående röret.. blir galen av ljudet
 
C Crashnet skrev:
Hej,
hur gick det ? löste du problemet ? Har exakt samma problem med vårat nockräcke och det genomgående röret.. blir galen av ljudet
Fixade det....... !
 
C Crashnet skrev:
Fixade det....... !
Hej! Gammal tråd, men vad var det som orsakade ljudet i ditt fall, och hur åtgärdade du problemet?
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.