Jag har gjort en mur av lecablock som min altan vilar på. Utanpå lecan har jag satt natursten i varierande storlekar. Snyggt, om jag får säga det själv.

Jag vill nu foga mellan stenarna och frågan är vad jag ska använda för material till detta. Jag testade med en fog från Ardex på några ställen där det inte var så djupt in till lecan. Problemet är att på vissa ställen skulle fogen behöva vara 5-10 cm tjock för att det ska se bra ut. Det är långt över maxtjocklek för den typen av fog.

Har någon tips på vad man kan använda? Betong och sedan foga utanpå den stelnade betongen?

Altan som vilar på lecablock med natursten placerad utanpå i varierande storlekar, under en veranda.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Altan vilar på en mur av lecablock klädd med natursten i olika storlekar framför ett svart hus.
Skapa konto
Altan som vilar på en mur av lecablock klädda med natursten i varierande storlekar vid en svart husfasad.
Skapa konto

• Gilla
BengtH
  • Laddar…
F fredrik_145 skrev:
Jag har gjort en mur av lecablock som min altan vilar på. Utanpå lecan har jag satt natursten i varierande storlekar. Snyggt, om jag får säga det själv.

Jag vill nu foga mellan stenarna och frågan är vad jag ska använda för material till detta. Jag testade med en fog från Ardex på några ställen där det inte var så djupt in till lecan. Problemet är att på vissa ställen skulle fogen behöva vara 5-10 cm tjock för att det ska se bra ut. Det är långt över maxtjocklek för den typen av fog.

Har någon tips på vad man kan använda? Betong och sedan foga utanpå den stelnade betongen?

[bild] [bild] [bild]
Som du säger, snyggt! Skulle inte foga alls, väldigt fina smala fogar ser det ut som. Om Lecan syns störande nånstans så är det ju bara att fylla i med mindre sten för att täcka.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.