1 133 läst ·
3 svar
1k läst
3 svar
Bronto 09-2H från järnåldern krånglar - H i l f e !!!
Första inlägget som skrivs i frustration och viss aggression...
Har hemma en skylift över helgen för att färdigställa semesterns renovering och nu
krånglar lyften efter 10 minuters användning.
Vridfunktionen är okej liksom rörelsen upp och ned.
Det som däremot INTE funkar är "underarmens" rörelse.
Låter som att maskinen "slirar" och underarmen förblir i sitt nedersta läge (under transportklykan)
Lyften funkade som sagt som den skulle i tio minuter och sen gick det rent på röven.
Maskinen är, som rubriken lyder, av fabrikat Bronto och beteckningen som står på är 09-2H.
Tacksam för skyndsamma råd eller tips!
Mvh
Mattias
Har hemma en skylift över helgen för att färdigställa semesterns renovering och nu
krånglar lyften efter 10 minuters användning.
Vridfunktionen är okej liksom rörelsen upp och ned.
Det som däremot INTE funkar är "underarmens" rörelse.
Låter som att maskinen "slirar" och underarmen förblir i sitt nedersta läge (under transportklykan)
Lyften funkade som sagt som den skulle i tio minuter och sen gick det rent på röven.
Maskinen är, som rubriken lyder, av fabrikat Bronto och beteckningen som står på är 09-2H.
Tacksam för skyndsamma råd eller tips!
Mvh
Mattias
Du kan kolla om är om alla säkerhetsbrytare är aktiverade. Jag hade problem med en lift där jag fick den demonstrerad och den funkade. När jag kom hem fredag kväll funkade den inte. Visade sig att korgen backat någon mm och sprinten som skulle bryta (att korgen var i transportläge) inte aktiverats. Då kunde man inte manövrera benen vilket är logiskt. Det vill man ju inte när den är uppe. Problemet var att om inte benen var nere kunde man inte manövrera korgen. Moment 22. Dock fanns det någon säkehtetsgrej på oljeventilerna som man tryckte in (bakifrån via en specialhake) som gjorde att man kunde manuellt fälla ner benen och då gick korgen att manövrera. Prova att söka i den riktningen.
Det jag mer funderade på var om det är så att huvudenheten inte "ser" att stödbenen är nere så kanske den inte går att höja. Kankse finns någon form av förbikoppling som aktiveras då. Men jag är som sagt ingen expert.
Klicka här för att svara