56 901 läst ·
172 svar
57k läst
172 svar
Bring har kört sönder min gräsmatta
Jag orkade inte läsa allt, men vilket trauma det måste ha varit!.Maskintok skrev:
Min poäng var som sagt att du likställde ditt eget case med TS case. Det tycker jag var konstigt.
Man kan inte låta bli att undra vad man har för självbild när man kommer hit och läxar upp andra om etik, moral och yrketsstolthet, samtidigt som man själv är den som kräver offentliga ursäkter och orimliga summor pengar från någon pressad stackare som begick ett ärligt minimalt misstag och jobbar under förhållanden där hen riskerar löneavdrag eller uppsägning om inte alla dagens leveranser hinns med på orimlig tid.
Läs inte in för mycket i vad jag skriver. Din beskrivning av arbetstid och lön stämmer mer in på Budbee och liknande, än på de traditionella bolagen dit jag räknar Bring. Ord som glad och fin är dina.R bossebyggarn skrev:Nu blandar du ihop helt olika frågor igen. Inlägget du kommenterar var alltså riktat till personen som antydde att Bring, till skillnad från exempeltivs Budbee, har nöjd och glad personal med fina anställningsvillkor.
Men för att svara på din helt irrelevanta fråga så är svaret att nej, om man känner sig gravt felbehandlad på jobbet så är nog inte resultatet en fantastisk yrkesstolthet hos de anställda.
Förresten bygger infon i den gamla artikeln du länkade till på Bring Trucking som är inte finns längre.
förklara varför maskiner och redskap, manskap ska vara gratis vid åtgärder?R bossebyggarn skrev:Jag orkade inte läsa allt, men vilket trauma det måste ha varit!.
Min poäng var som sagt att du likställde ditt eget case med TS case. Det tycker jag var konstigt.
Man kan inte låta bli att undra vad man har för självbild när man kommer hit och läxar upp andra om etik, moral och yrketsstolthet, samtidigt som man själv är den som kräver offentliga ursäkter och orimliga summor pengar från någon pressad stackare som begick ett ärligt minimalt misstag och jobbar under förhållanden där hen riskerar löneavdrag eller uppsägning om inte alla dagens leveranser hinns med på orimlig tid.
Okej, jag som tyckte att formuleringar såsom "katastrof" och "extremstress" och "slavarbete" från de fd anställda (på det nya Bring) hade en viss negativ ton. Men jag har väl lite dålig känsla för sånt.Hep skrev:
Den stora frågan är hur man transporterar dit de enorma maskiner som behövs för att slänga ut en säck dressjord och en näve gräsfrö.Maskintok skrev:
Kanske beställa transport via Bring?
Men nåde dem om de gör spår i leran på "vägen" vi ser.
uppsåtet och vårdslösheten då?R bossebyggarn skrev:
chauffören verkar varit likgiltig inför att kunnat skada annans egendom..
Och därmed agerat vårdslöst...
kunde klivit ur och kollat av läget innan han åkte in..
kunde va parkerat och burit in paketet eller tagit det på kärra..
misstag sa den kriminella... nä lagbrott sa polisen
Alltså det är ju bara den som har fått en skada som kan tala om hur viktig den är för honom, han tycker gräsmattan är viktigt sedan får väl någon återställa den och skicka en faktura till den som orsakat skadan, skit händer ju och då mycket ofta med chaufförer och yrkesfordonR bossebyggarn skrev:
Vad har chaufförernas arbetsvillkor att göra med hur de kör o uppför sig på vägen. Det är väl en facklig frågaR bossebyggarn skrev:Aha, för Bring är ju de högavlönade lyxchaffisarna som kör runt i limousiner och delar ut guldbrev?
Konstigt, det är inte riktigt den bilden jag fått.
[länk]
Lite citat från (fd) anställda kanske kan ge en mer nyanserad bild:
Lön och arbetsvillkor var bedrövliga då arbetet kunde vara extremt stressigt samtidig som lönen var minst sagt dålig
Stora områden, extremstress, hög sjukfrånvaro och hög personalomsättning.
"Tyngre än lumpen" "McDonaldsklass" har man hört flera gånger. Dålig fackanslutning för att ingen räknar med att stanna.
Ett företag som behandlar sina anställda som slavarbetare och robotar.
Katastrof är nog den bästa förklaringen på denna arbetsplats
En vardag är konstant hackande och ifrågasättande, du är en undersåte och har ingen rätt till egna åsikter, jobba ihjäl dig och säg ja, tack och amen
Företaget bröt flerta gånger mot såväl kollektivavtal som arbetsrättslig och arbetsmiljörättslig lagstiftning.
Om du ska jobba för dessa tänk då inte på pengar för det är dålig lön, dåliga arbetstider och inte direkt ett jobb som förhöjer ens vardag.
Jag kämpar för att ta mig härifrån, migrän och magont på grund av stress kommer jag inte orka med länge till.
Låter fantastiskt. Var ansöker man?
Fast chaufförer av tung trafik begår ju väldigt mycket misstag så mycket att man i bland kan misstänka att de skiter i övriga trafikanterR bossebyggarn skrev:
Om TS hade tyckt att gräsmattor var viktiga så hade TS haft en gräsmatta, inte en övergiven gyttjepöl.K kortis skrev:
Nu har TS gyttjepöl fått ett litet spår i sig för att ett fordon råkade nudda en bit av den när det skulle vända pga ett misstag av en förare som alla redan dömt och vill straffa hårt. Och TS kräver ersättning för att få en fin gräsmatta för att gyttjepölen fick ett spår, trots att det inte fanns någon gräsmatta att tala om från början. Då är det läge med en liten reality check.
Även om man pratar om "uppsåt" och "vårdslöshet" när det gäller ett litet spår i en gyttjepöl så kan det behövas en liten reality check.
Det här måste vara något slags I-landsproblem på steroider.