56 901 läst ·
172 svar
57k läst
172 svar
Bring har kört sönder min gräsmatta
Goda nyheter. Det som behövs för att reparera gräsmattan håller nu på att lastas.
Listpris för en näve gräsfrö på Ahlsell är 995:- men tack vare mina kontakter fick jag den för 595:-. Efter ett symboliskt påslag betalar du som slutkund endast 895:-
Eller så är vi trötta på alla jävla chaufförer som fullständigt skiter i hur och var de kör och står för att de antingen är bekväma o lata eller helt enkelt skiter i andra.R bossebyggarn skrev:Om TS hade tyckt att gräsmattor var viktiga så hade TS haft en gräsmatta, inte en övergiven gyttjepöl.
Nu har TS gyttjepöl fått ett litet spår i sig för att ett fordon råkade nudda en bit av den när det skulle vända pga ett misstag av en förare som alla redan dömt och vill straffa hårt. Och TS kräver ersättning för att få en fin gräsmatta för att gyttjepölen fick ett spår, trots att det inte fanns någon gräsmatta att tala om från början. Då är det läge med en liten reality check.
Även om man pratar om "uppsåt" och "vårdslöshet" när det gäller ett litet spår i en gyttjepöl så kan det behövas en liten reality check.
Det här måste vara något slags I-landsproblem på steroider.
Administrator
· Skåne
· 8 670 inlägg
För det första så ser du inte hela TS gräsmatta, bara en kant. För det andra så frågar TS vad som är rimligt att få i ersättning för att återställa skadan och då är det det vi ska svara på. Chaufförernas villkor hör inte hit och vill man tycka synd om dem så föreslår jag att man startar en egen tråd.
TS har ju berättat nu att ersättningen blev 1500 kr, så det är inte så mycket kvar att diskutera, eller hur? En väldigt rimlig summa tycker jag, för TS ska avsätta tid, skaffa jord och frö och göra jobbet. Alternativt anlita en trädgårdsfirma om TS inte har tid själv. Då kostar det mer än 1500 kr.
TS har ju berättat nu att ersättningen blev 1500 kr, så det är inte så mycket kvar att diskutera, eller hur? En väldigt rimlig summa tycker jag, för TS ska avsätta tid, skaffa jord och frö och göra jobbet. Alternativt anlita en trädgårdsfirma om TS inte har tid själv. Då kostar det mer än 1500 kr.
Varför är alla inne på att så själv?Marlen Eskilsson skrev:
För det första så ser du inte hela TS gräsmatta, bara en kant. För det andra så frågar TS vad som är rimligt att få i ersättning för att återställa skadan och då är det det vi ska svara på. Chaufförernas villkor hör inte hit och vill man tycka synd om dem så föreslår jag att man startar en egen tråd.
Jag skulle köpa gräsmatta på rulle, snabb färdig gräsmatta som ser ok ut.
1500 för att fixa själv med gräsmatta på rulle tycker jag är rimligt
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 17 914 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 17 914 inlägg
Men du måste hämta jord o fylla i oxå o hyra kärra om du har dragkrok annars så får du beställa jord och sedan trycka till o jämna ut vattna o soppa sedan kan man lägga på frön el gräsM MrDizzy skrev:
Skämt åsido, att TS ringer in - kontaktar kundtjänst. Tar kanske 5 min via google.
Och... som det verkar reagerade Bring snabbt effektivt med en motfråga vad TS begärde.
Blev en ganska liten summa mot hur illa det kan vara när en flertonslastbil rattas funt på fel sätt.
Egentligen.
Textboksexempel. Enkelt, snabbt och rättvisa. Alla företag borde agera så.
Nästa gång - hoppas vi - kommer denna chaufför tänka till och INTE köra ned er brevlåda, eller backa över nån cykel på er uppfart eller... vilket kan bli betydligt mer dyrbart och komplicerat. Då kanske de knorrar om avdrag, inte betala hela kostnaden självrisk osv....
Och... som det verkar reagerade Bring snabbt effektivt med en motfråga vad TS begärde.
Blev en ganska liten summa mot hur illa det kan vara när en flertonslastbil rattas funt på fel sätt.
Egentligen.
Textboksexempel. Enkelt, snabbt och rättvisa. Alla företag borde agera så.
Nästa gång - hoppas vi - kommer denna chaufför tänka till och INTE köra ned er brevlåda, eller backa över nån cykel på er uppfart eller... vilket kan bli betydligt mer dyrbart och komplicerat. Då kanske de knorrar om avdrag, inte betala hela kostnaden självrisk osv....
Varför måste det hämtas jord? Fastnade det så mycket på lastbilens hjul? Ytan behöver jämnas till, sedan eventuellt lite frön.K kortis skrev:
Nej, ersättningen är inte rimlig. Hur mycket tid och pengar tror du att TS kommer att lägga på att återställa den ”gräsmattan”?
Tror du inte att en säck eller kanske två säckar med dressjord räcker? det kan man lasta bak på cykeln om det behövs. Har man bil går det utmärkt i bakluckan (eller på passagerarsätet).K kortis skrev:
Men egentligen har ingen jord försvunnit, så att jämna ut borde räcka ganska långt.
Redigerat:
Det är ju lite samma sak i alla "grannen sågade ner mina träd" trådar. Man brukar vilja få ersättning för att plantera tillbaka en 40-årig ek tillbaka, men när man får ersättningen resar man till Thailand eller bygger ut huset och accepterar att trädet är borta och fastigheten faktiskt ökade i värdet pga det.D Daniel 109 skrev: