9 776 läst ·
53 svar
10k läst
53 svar
Brexit framkallar en finanschock i morgon (27/6)
Förresten, igår hade kvällsblaskorna domedags löpsedlar.... Aftonbladet hade sin allvetande superexpert Lena Melin som troligtvis yrade om att hela världen går under....
Expressen, berättade vad som händer med boräntorna och fonderna och aktierna.... Tja... När det gäller boräntorna så är det enbart den rörliga som kommer att drabbas, men frågan är hur mycket? Kanske precis i början, men det är mer än bara Brexit som påverkar räntorna. Fonderna? Men sparar man inte långsiktigt i fonder? Då borde detta ha en mindre betydelse.... Aktier? Jo absolut, på kort sikt. Men snart lugnar allt ner sig...
Expressen, berättade vad som händer med boräntorna och fonderna och aktierna.... Tja... När det gäller boräntorna så är det enbart den rörliga som kommer att drabbas, men frågan är hur mycket? Kanske precis i början, men det är mer än bara Brexit som påverkar räntorna. Fonderna? Men sparar man inte långsiktigt i fonder? Då borde detta ha en mindre betydelse.... Aktier? Jo absolut, på kort sikt. Men snart lugnar allt ner sig...
Tror inte man kommer jobba med det spåret, man kommer säkert lägga energin på att göra det ännu mer omständligt om något annat land vill lämna.Odjuret skrev:
Personligen tycker jag EU spårat ut till att bli nått helt annat än grundtanken var, den höga medlemsavgiften borde ju ner sådär 80-90%.
EU importerar mer från England än tvärtom, så jag tror dom har ett hyggligt förhandlingsläge..
Tre saker som måste dö och försvinna om västvärlden ska överleva som den ser ut idag:
1: EU
2: FN (sök, läs, förstå, agenda 2030..)
3: Bilderbergergruppen
Och lite övrigt patrask så som George Soros vore ju trevligt om dom också tog och dog nån gång.. Jävla gubbjävel..
Tre saker som måste dö och försvinna om västvärlden ska överleva som den ser ut idag:
1: EU
2: FN (sök, läs, förstå, agenda 2030..)
3: Bilderbergergruppen
Och lite övrigt patrask så som George Soros vore ju trevligt om dom också tog och dog nån gång.. Jävla gubbjävel..
Du menar väl tvärtom?Jarlingar skrev:
Storbritannien har ganska rejäl negativ handelsbalans med EU, och importerar betydligt mer än de exporterar dit.
Ett av de få länder som exporterar mycket till just Storbritannien är just Sverige.
Medlem
· Nuevo Estockholmo
· 3 529 inlägg
Tror inte det blir något enormt ras. Helgen och fredag med stängd börs har nog svalkat av alla livrädda som skulle sålt i panik.
Med det sakt tror jag att mina korta omx turbowarranter kommer se trevliga ut i alla fall till kl 9:30😛
Med det sakt tror jag att mina korta omx turbowarranter kommer se trevliga ut i alla fall till kl 9:30😛
Något som jag tycker är märkligt är hur folk resonerar, jag tror de flesta hakar upp sig på en detalj och sedan kör hela racet efter detta.
Brexit VS Bremain är komplext, INGEN kan tala om vad som nu kommer att ske, men det finns grupper som antagligen spekulerar i närheten. Men det märkliga som sagt är att just folks åsikter, i stora frågor som den här, där jag själv inte är kapabel till att ha en kvalificerad prognos, så brukar jag vilja lyssna till personer som jag redan identifierat som intelligenta.
Jag lever i tron att en intelligent person bättre kan läsa av en situation än vad ett stolpskott kan. De som jag lyssnat på i detta fallet och också identifierat som intelligenta har sagt att GB har mer att vinna genom att stanna kvar i samarbetet. Bl a en kraftigt övervägande majoritet av de brittiska Nobelpristagarna som fortfarande är i livet, detta är inga halva hjärnor.
Motståndarna får lyckönskningar från högerpopulistiska partier från hela Europa inklusive USA:s Donald Trump. BAra en sådan sak: Anser DTen sak kan man utgå från att det är fel...
Mänskor individuellt och i grupp har ofta en bild av sig själva som illa stämmer med verkligheten, Britterna var en gång i tiden en stormakt i världen och koloniserade halva jordklotet. Man kan bara inte fortfarande se sig i spegeln och se detta, mycket har hänt sedan dess. Arbetslösheten under Thatcherregimen berodde till största delen på samma sak, de körde på i sina hjulspår i tron av de var en stor och mäktig aktör i världen.
Den billigaste Japanska bilen i slutet av åttiotalet slog den dyraste inhemska bilen i driftsäkerhet med hästlängder. Man måste kunna se sin plats på kartan hur den egentligen ser ut.
Jag gillar England, jag skulle nog kunna titulera mig anglofil i vissa sammanhang, men man behöver kunna lämna haschdimman i varje fall för ett ögonblick för att kunna avgöra var i landet man hamnat...
Brexit VS Bremain är komplext, INGEN kan tala om vad som nu kommer att ske, men det finns grupper som antagligen spekulerar i närheten. Men det märkliga som sagt är att just folks åsikter, i stora frågor som den här, där jag själv inte är kapabel till att ha en kvalificerad prognos, så brukar jag vilja lyssna till personer som jag redan identifierat som intelligenta.
Jag lever i tron att en intelligent person bättre kan läsa av en situation än vad ett stolpskott kan. De som jag lyssnat på i detta fallet och också identifierat som intelligenta har sagt att GB har mer att vinna genom att stanna kvar i samarbetet. Bl a en kraftigt övervägande majoritet av de brittiska Nobelpristagarna som fortfarande är i livet, detta är inga halva hjärnor.
Motståndarna får lyckönskningar från högerpopulistiska partier från hela Europa inklusive USA:s Donald Trump. BAra en sådan sak: Anser DTen sak kan man utgå från att det är fel...
Mänskor individuellt och i grupp har ofta en bild av sig själva som illa stämmer med verkligheten, Britterna var en gång i tiden en stormakt i världen och koloniserade halva jordklotet. Man kan bara inte fortfarande se sig i spegeln och se detta, mycket har hänt sedan dess. Arbetslösheten under Thatcherregimen berodde till största delen på samma sak, de körde på i sina hjulspår i tron av de var en stor och mäktig aktör i världen.
Den billigaste Japanska bilen i slutet av åttiotalet slog den dyraste inhemska bilen i driftsäkerhet med hästlängder. Man måste kunna se sin plats på kartan hur den egentligen ser ut.
Jag gillar England, jag skulle nog kunna titulera mig anglofil i vissa sammanhang, men man behöver kunna lämna haschdimman i varje fall för ett ögonblick för att kunna avgöra var i landet man hamnat...
Redigerat:
Nej!FlyttaHem skrev:
Med statistik kan man bevisa vilken lögn som helst.. Vi har nog olika källor helt enkelt..
Och ang Donald Trump så är han, om han vinner sannerligen en man vald av folket.
Clinton är precis som med tidigare presidenter köpta in i vita huset av t.ex sådana ärkeäckel som George Soros..
Nu blir det väldigt off topic tycker jag, men just USA är ett kapitel för sig. Privata aktörer med vinstintresse i specifika frågor har duperat i princip ett helt folk till att tro att det är "Land of the free" som de bor i. Cash is king, eller vad säger man?
Förvisso ser jag vissa problem med vårt system också, man behöver inte ha bevisade färdigheter inom egentligen något område för att kunna bärga en ministerpost och makt att ta beslut som påverkar hela befolkningen. Du kan vara i princip hur dålig som helst på ett jobb, men har du gått rätt väg genom SSU och varit partiet troget blir du belönad...
Förvisso ser jag vissa problem med vårt system också, man behöver inte ha bevisade färdigheter inom egentligen något område för att kunna bärga en ministerpost och makt att ta beslut som påverkar hela befolkningen. Du kan vara i princip hur dålig som helst på ett jobb, men har du gått rätt väg genom SSU och varit partiet troget blir du belönad...
Det är den officiella Brittiska statistiken:Jarlingar skrev:
https://www.ons.gov.uk/releases/uktrademar2016
https://www.theguardian.com/busines...ew-record-of-24bn-pounds-eu-referendum-brexit
På årsbasis importerar Storbritannien för 24 Miljarder pund mer från EU, än de exporterar dit.
Just detta har ju även varit ett slagträ just i Brexit-kampanjen, och har nämnts av Brexit-politiker som ett argument för att de inte behöver EU.
Det känns som om du blandar ihop vem som exporterar och vem som importerar.
Ok, men det var du som tog upp frågan.Jarlingar skrev:
Men med din syn på statistik, så måste ju valresultatet också vara lika mycket lögn...
Handelsbalans är något som inte är en fråga om åsikter, det är vetenskapligt fastslagna fakta, i detta fall från officiella källor, och accepteras av alla politiska läger i Storbritannien som ett fastslaget faktum. Det är ju verkliga siffror, verklig export och import, ingen extrapolering eller prognos.
Jag förstår inte heller din argumentation - om handelsbalansen varit sådan som du nämner skulle den ju varit ett argument för att stanna kvar, inte tvärtom.
FlyttaHem skrev:
Men han har ju avslöjat hemligheten, det är judarna som styr världen genom marionetter som Dom placerar ut.. Vi har bara inte förstått hur det ligger till ännu..