Har ett källartak i rum som ska renoveras till dusch. 6 kvm stort. Vill få till det jämt och slätt. Är för lågt för att sänka taket. Är bredspackling bästa alternativ? Och kan jag göra det på något sätt så att el till nya taklampor döljs?
Tack för tipset. Hade gett upp den idén för jag hade fått för mig att enda alternativet var att limma skivor om det inte fanns reglar att skruva i. Men du menar att skruva går bra?anders07 skrev:
Det förutsätter ju att taket som sitter nu är hyfsat stabilt förstås...H HemfixarenHulken skrev:
Siporex (eller ev. Tretex) som det ser ut att vara kan vara ganska stabila, men porösa så de håller inte att skruva i.
Dra på fix med en 8mm kam och täck hela baksidan på våtrumsskivan och tryck fast i taket. Tryck ordentligt och jämnt fast den och dra i några skruvar.
Skruvarna är bara för att hålla skivan på plats medan fixen brinner.
Är siporex och stämmer att det är knepigt att skruva i. Men man kanske kan dra skruvar direkt in så håller det ett tag tills limmet torkatanders07 skrev:
Det förutsätter ju att taket som sitter nu är hyfsat stabilt förstås...
Siporex (eller ev. Tretex) som det ser ut att vara kan vara ganska stabila, men porösa så de håller inte att skruva i.
Dra på fix med en 8mm kam och täck hela baksidan på våtrumsskivan och tryck fast i taket. Tryck ordentligt och jämnt fast den och dra i några skruvar.
Skruvarna är bara för att hålla skivan på plats medan fixen brinner.
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Ingjuten plast kvarlämnad i taket i krypgrund/kulvert. Ta bort?
Grund & Markarbeten -
Luftning över takpanelen?
Tak & Vind -
Lämpligaste sätt att hantera 2 fasledare i takdosan?
El -
Pris bredspackling + målning tak/väggar
Färg, Måla & Tapetsera -
Bärighet för gipstak och lämpligaste plugg?
Byggmaterial & Byggteknik