Halloj!
Precis blivit husägare, vilket vi får tillgång till i slutet av augusti.
Enplan + källare.
Jag och min fru tycker att källartrappan känns instängd och smal (se bild).
Vi tänkte dels ta bort väggen till vänster.
Men även bredda trappen, tror ni att det är möjligt? Om ja, tror ni de går att bredda befintlig trappa eller är det bäst att öppna upp "trapp-hålet" och be en trapp-snickare bygga en ny?
Precis blivit husägare, vilket vi får tillgång till i slutet av augusti.
Enplan + källare.
Jag och min fru tycker att källartrappan känns instängd och smal (se bild).
Vi tänkte dels ta bort väggen till vänster.
Men även bredda trappen, tror ni att det är möjligt? Om ja, tror ni de går att bredda befintlig trappa eller är det bäst att öppna upp "trapp-hålet" och be en trapp-snickare bygga en ny?
Tyvärr blir det nästintill omöjligt att bredda befintlig trappa. Det hade kunnat gå, om det var den högra väggen som skulle bort. Men det är svängen på trappen, som går till vänster, som ställer till det. Kanske gick det att riva nedre delen och göra om svängen. Annars blir det till att göra om hela trappan, tyvärr.
Det var precis sånt här jag vill höra, eller inte. Men svinbra input! Får tänka om en gång till då! 😬A AG A skrev:Tyvärr blir det nästintill omöjligt att bredda befintlig trappa. Det hade kunnat gå, om det var den högra väggen som skulle bort. Men det är svängen på trappen, som går till vänster, som ställer till det. Kanske gick det att riva nedre delen och göra om svängen. Annars blir det till att göra om hela trappan, tyvärr.
Bästa svaret
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 583 inlägg
Såhär ser vår källartrappa ut, vet inte om det kan vara någon inspiration.
Tänker att om man inte behöver dörren så kan man öppna upp lite för att få det luftigare.
Tror även att den mörka tapeten med motiv gör att det känns mindre.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Tänker att om man inte behöver dörren så kan man öppna upp lite för att få det luftigare.
Tror även att den mörka tapeten med motiv gör att det känns mindre.
Mörka tapeten!!! Det är ju en Cadillac 55a.13th Marine skrev:
TS. Ta det lungt och bo in dig så skall du se att ni vänjer er med trappan. Det kliar alltid i fingrarna när huset är nytt, men det är en klåda som avtar med tiden.
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 583 inlägg
Men en starkt förmildrande omständighet.13th Marine skrev:
Ungefär som när man ligger ensam i en stor säng och tänker -"va gott. Äntligen kan man breda ut sig". Men så kommer det en vacker flicka som glatt hoppar in i sängen och då blir det trångt igen.
"Ja, det var allt vi hade idag i Saker Som Aldrig Hänt. Nästa vecka: utomjordingar."Intet skrev:
Klicka här för att svara