Vad skall du använda ytan till? Bara bilar? Eller tyngre grejer?
Jag kollade lite nu, det senaste jag gjorde var att fixa en liten väg som alltid blivit ett jäkla klabb så fort det regnr och man kör där, där skrapade vi bort allt klabb på ytan och fyllde på med 0 - 80 bergskross, blev jättebra, vägen används bara till traktortrafik, men funkar att köra bil där med om man kör sakta och lugnt.
Samtidigt fyllde jag ut en yta för att det skulle bli slätt och fint, där använde vi 0 - 35 och den ytan ser jättefin ut och skulle funka fint på en gårdsplan anser jag,
Så hade jag varit du hade jag grundat med ett grovt bergskross 0- 80 för att toppa med finare material, eller så bra kört på 0 - 35 och eventuellt toppat med finare om jag inte blir nöjd med resultatet.
Sen beror det ju lite på vad du skall använda ytan till,
Sen är det ju enklast att ta in en erfaren grävare som gör hela jobbet, denne kan då komma med bra råd och ser vad som behövs för att det skall bli bra...