3 354 läst ·
36 svar
3k läst
36 svar
Bredbands-telefoni och "dumpning" av det fasta abb
Såvitt jag kan se skiljer det 31 kr/mån mellan BBB och Telia till BBB:s fördel. Visst är det en del pengar men för mig är det för liten skillnad för att motiveras till byte. Telefonin med Telia fungerar ju dock helt utan problem...RilleRock skrev:
Såvitt jag kan se skiljer det 31 kr/mån mellan BBB och Telia till BBB:s fördel. Visst är det en del pengar men för mig är det för liten skillnad för att motiveras till byte. Telefonin med Telia fungerar ju dock helt utan problem...[/quote]wertok skrev:
Hej Wertok,vi skulle spara ca 1400:- i abb.avgifter/år på att slopa Telia och ta allt genom BBB,då är inte avgifter för själva ringandet medräknat/jämfört.Så detta kommer vi nog att fundera över om det blir utbyggt för detta där vi bor,att det inte funkar när det är strömlöst kan vi nog ta då detta är mkt sällan det händer och då kan vi använda mobilerna.Men som Du skrev,Telias telefoni funkar utan problem.
Såvitt jag kan se skiljer det 31 kr/mån mellan BBB och Telia till BBB:s fördel. Visst är det en del pengar men för mig är det för liten skillnad för att motiveras till byte. Telefonin med Telia fungerar ju dock helt utan problem...[/quote]galento skrev:
Hej Wertok,vi skulle spara ca 1400:- i abb.avgifter/år på att slopa Telia och ta allt genom BBB,då är inte avgifter för själva ringandet medräknat/jämfört.Så detta kommer vi nog att fundera över om det blir utbyggt för detta där vi bor,att det inte funkar när det är strömlöst kan vi nog ta då detta är mkt sällan det händer och då kan vi använda mobilerna.Men som Du skrev,Telias telefoni funkar utan problem.
Hur många abb har ni då eller hur räknar du?
Hej wertok,vi har BBB 299:-/mån x 12 = 3588:-.Till detta Telia 435:-/kvartal x 4 = 1740:-.Detta blir då 3588+1740=5328 per år.Om vi tar genom BBB borde detta bli 328:-/mån x 12 = 3936:- för bredband och telefon,d.v.s 1392:- billigare än vi har nu.I Telias pris ingår nummerpresentatör 10:-/mån,är osäker på om detta ingår i BBB,s telefoni så prisskillnaden kan bli något mindre.Har inte tittat på samtalskostnaderna utan bara de fasta kostnaderna.
Japp du har rätt, jag har slarvat på miniräknaren!galento skrev:Hej wertok,vi har BBB 299:-/mån x 12 = 3588:-.Till detta Telia 435:-/kvartal x 4 = 1740:-.Detta blir då 3588+1740=5328 per år.Om vi tar genom BBB borde detta bli 328:-/mån x 12 = 3936:- för bredband och telefon,d.v.s 1392:- billigare än vi har nu.I Telias pris ingår nummerpresentatör 10:-/mån,är osäker på om detta ingår i BBB,s telefoni så prisskillnaden kan bli något mindre.Har inte tittat på samtalskostnaderna utan bara de fasta kostnaderna.
Japp du har rätt, jag har slarvat på miniräknaren! [/quote]wertok skrev:[quote author=galento link=1134378705/30#34 date=1138229334]Hej wertok,vi har BBB 299:-/mån x 12 = 3588:-.Till detta Telia 435:-/kvartal x 4 = 1740:-.Detta blir då 3588+1740=5328 per år.Om vi tar genom BBB borde detta bli 328:-/mån x 12 = 3936:- för bredband och telefon,d.v.s 1392:- billigare än vi har nu.I Telias pris ingår nummerpresentatör 10:-/mån,är osäker på om detta ingår i BBB,s telefoni så prisskillnaden kan bli något mindre.Har inte tittat på samtalskostnaderna utan bara de fasta kostnaderna.
Det har jag gjort också,presentatören genom Telia kostar ju 20:-/mån :
Vi har IP-telefoni med Rix Telecom och har haft så i över ett år. Det har hittintills fungerat väldigt bra; vi är inkopplade på stadsnätet och har 10 Mb (äkta).
Klicka här för att svara