JAg ser en fördel med dessa procentuella höjningar och det är att man då får chansen att säga upp det avtal man bundit upp sig på -- innan bindnigstiden löpt ut.

Om fler var vaksamma, alerta och medvetna om sina rättigheter och då sade upp sina avtal skulle de förlora kunder och sluta ändra priser under bindningstiden!!

Vi råkade ut för att Tele2 höjde priset under bindningstiden. Jag blev sur och sade upp avtalet.

Men visst är det sjukt. Varför ha bindningstid om inte priset är fast under bindningstiden?

• Gilla
ptlf och 1 till
  • Laddar…
Bredband2 är skit. Vi hade Alltele för 115 kronor 1 gigabit, 950 mbit vid test. A3 köpte Alltele, 115 kronor 1 gigabit, 950 mbit vid test. Bredband2 köper A3, 115 kronor, 1 gigabit 860 mbit vid test. De vägrar göra något för de är inom deras felmarginal

• Wow
Jorel03
  • Laddar…
J
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Bredband2 är skit. Vi hade Alltele för 115 kronor 1 gigabit, 950 mbit vid test. A3 köpte Alltele, 115 kronor 1 gigabit, 950 mbit vid test. Bredband2 köper A3, 115 kronor, 1 gigabit 860 mbit vid test. De vägrar göra något för de är inom deras felmarginal
Lycka till att märka någon verklighetsgrundad skillnad mellan 960 och 850 Mbit

• Gilla
JSten och 4 till
  • Laddar…
J Jorel03 skrev:
Lycka till att märka någon verklighetsgrundad skillnad mellan 960 och 850 Mbit
10 procent

10 procent
Givetvis. Men när har dessa tio procent någon praktisk betydelse? Något tar tio minuter i stället för nio...

Alfredo Alfredo skrev:
Givetvis. Men när har dessa tio procent någon praktisk betydelse? Något tar tio minuter i stället för nio...
Behöver jag 860 mbit beställer jag 860 mbit.

• Wow
Jorel03
  • Laddar…
Behöver jag 860 mbit beställer jag 860 mbit.
Säljer verkligen någon så extremt låga hastigheter? 🤔

• Gilla
AndersS
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Säljer verkligen någon så extremt låga hastigheter? 🤔
The autism is strong with this one

Edit: ska du inte klaga på nanometer i tråden om elcyklar också.

Hur testar du hastigheten?

Redigerat:
A A-Man_08 skrev:
Gur testar du hastigheten?
Brukar köra 8 trådar iperf mot kista server

iperf3 -c speedtest.kamel.network -p 5201-5205 -t 60 -P 8

iPerf3 nätverksmätning visar dataöverföring och bandbreddsfördelning mellan avsändare och mottagare under en testperiod på 60 sekunder.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
arneri68
  • Laddar…
ska du inte klaga på nanometer i tråden om elcyklar också.
Får överväga det. 😀

• Haha
AndersMalmgren
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.