Har en ingjuten vägbox på ca 18*40cm i källaren som det sitter en dizedcentral ovanför. Täcker fint.
Letade efter en lämplig normcentral som kan täcka det hålet, ha lite plats över, och sålede vara utan bakstycke.

Hittade få i konsumentprisklassen (<1500), men Malmbergs visade sig ha en plåtcentral som var riktigt billig. Lite oroväckande billig, klart att jag måste kompletera med luckor, täcklock och fler N/P-plintar etc...

http://www.malmbergs.com/frmProductDisplay_new.aspx?item=2291700

Vad hade ni valt för central annars, eller är Malmbergs en duglig central.

Malmbergs centralkapsling duger gott, även deras säkringar och andra apparater för centraler är av OK kvalitet, kanske inte bästa men nog bra för dom allra flesta.

Elektrikern satte en lite mindre ur samma serie här just för att det var den enda han hittade som hade lämpliga dimensioner. Den verkade lite ranglig tills stommen var fäst i väggen, men nu känns den stabil där den sittet. Jag vet inte hur den var att arbeta med, men det såg inte ut att vara något konstigt.

Redigerat:
elmont skrev:
Malmbergs centralkapsling duger gott, även deras säkringar och andra apparater för centraler är av OK kvalitet, kanske inte bästa men nog bra för dom allra flesta.
Låter bra! Jag har iofs tänkt att det borde vara steget över i kvaliteten på komponenter än malmbergs.

Eldon har bra centraler i liggande format. Lät elektriker byta en 3x10 diazed med en 2x26 normalcentral för att täcka mitt hål.

• Gilla
Müssli
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.