Precis när jag avslutade förra tråden så kom jag på en fråga till :-[
Fortfarande är det vinden som håller på att inredas
Hur bråttom är det att få upp ångspärren när man har isolerat? Jag förstår att det beror på fuktbelastningen från övriga delar av huset, men om jag säger att det blir en öppen trappa ner till bottenvåningen som är uppvärmd, kanske ni får ett hum om hur jag menar.
Jag funderar på om man kan vänta med ångspärren nån vecka innan man sätter upp den... eller riskerar man att isoleringen drar åt sig fukt då?
Tack!