Mikael är inne på något intressant här. PVC-isolerade kablar som brinner bildar många giftiga gaser, bland annat väteklorid som i kombination med vatten blir just saltsyra. Möjligen räcker luftfuktigheten för att bilda saltsyra men annars krävs vatten. Jag var först inne på något materialfel som lett till skruvarnas utseende. Att L2 brunnit är dock typiskt för dålig anslutning med varmgång som följd. Men två år sedan, det borde vara PVC-fria kablar, undra då om det finns någon annan förklaring.