Honken_byggare skrev:
Ta det lungt grabbar och tjejer. Det kvittar om ni byter brunnar eller inte för inom mycket snar framtid kommer alla försäkringsbolag att ta bort försäkringsmomentet angående våtrum så då får ni ändå betala själva kanske? Jag vet ej exakt hur formuleringen skulle bli men det jag vet är att tillverkarna av produkterna skulle bli inblandade i nån form, om de skulle bli ansvariga eller om de skulle vara godkända av försäkringsbolagen vet jag inte.
Slutledningen av mitt resonemang när jag byggde hus var att: Hur f-n jag än gör så kommer alltid försäkringsbolagen på något sätt att minska ersättningen. Och jag gjorde så som rekomendationerna var från bkr nästan!

Om detta är sant så hoppas vi på en rejäl sänkning av försäkringspremien.

Git o Lars

Git o Lars Lindström skrev:
Om detta är sant så hoppas vi på en rejäl sänkning av försäkringspremien.

Git o Lars
Kan intyga att Folksam har tagit bort skyddet varför jag bytte till Trygg Hansa som fortfarande har det. Om de också skall ta bort det så blir man riktigt putt...

Hur som helst så tjänade jag på bytet ändå, men visst skall premien ned om de tar bort saker.

MVH

/Leo

Leo skrev:
Kan intyga att Folksam har tagit bort skyddet varför jag bytte till Trygg Hansa som fortfarande har det. Om de också skall ta bort det så blir man riktigt putt...

Hur som helst så tjänade jag på bytet ändå, men visst skall premien ned om de tar bort saker.

MVH

/Leo
Trygghansa ersätter inte längre tät och ytskikt i badrum. Har du inte redan märkt det lär du bli uppmärksammad på detta vid nästa förfallodag. Premien sänks inte.

Jag vet inte något bolag som har kvar skyddet?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.