1 477 läst ·
9 svar
1k läst
9 svar
Bra WC???
Hur vet man att man köper en bra WC stol? Den vi har nu fatsnar mycket smuts på "väggarna" och man måste skura och gnugga den ren var och varannan dag. Någon tidigare ägare har troligen förstört ytskiktet.
Kan man "laga" ett förstört porslins-yta?
Måste jag veta exakta måtten på avloppet eller passar alla toastolar till avlopp?
Kan man "laga" ett förstört porslins-yta?
Måste jag veta exakta måtten på avloppet eller passar alla toastolar till avlopp?
O skulle du behöva en speciell anslutning till golvet beroende på dim. på röret i golvet finns det hos Ahlsells(o säkert hos flera andra) speciella avloppsdelar som passar "alla" avlopp.
Tror dock inte att de finns hos vanliga byggvarhus
Tror dock inte att de finns hos vanliga byggvarhus
Det gäller, gjutmarmor. Glaserad yta som porslin eller emaljerad yta går inte att polera. Till Emaljerade ytor finns visserligen emaljfärg och det kan funka på vissa ställen.Knaparn skrev:
Alla stora fabrikat har tagit fram WC med en speciell glasering som det inte fastnar lika mycket smuts på, C-plus heter det hos något fabrikat, men då räcker inte 2000:-, men det kan avara värt att lägg apå några kronor. Slå ut det på antal användningar så blir det billigt.
GBG 2300 med C+
Köp IFÖ, i vår är det inte en fläck, den är också glaserad (bra glaserad dessutom) hela vägen bak till utblåset (vägghängd). Kan rekommendera dem å det starkaste.
Skulle aldrig fundera på en billig från byggladorna om jag tänkte bo kvar mer än några år.
Skulle aldrig fundera på en billig från byggladorna om jag tänkte bo kvar mer än några år.
Kan även nämna att avstängningsventilen (alltså utanför toaletten) läkte på min IFÖ som jag köpte för 3 år sedan. Fick tillslut fingrarna ur röven och ringde och trot eller ej men en ny fick jag gratis förrutom kostnaden för ett telefonsamtal.
Kan löna sig med märkesprylar ibland
Kan löna sig med märkesprylar ibland
Klicka här för att svara