1 942 läst ·
4 svar
2k läst
4 svar
BRA termostat till golvvärme?
Kan någon rekommendera en bra (enkel att använda, snygg design, går ej sönder) termostat till elgolvvärme?
Mina erfarenheter så långt:
Raytheon T2 standard = verkligen inte snygg
Ebeco = har svårt med kvaliteten
Kelvin Laxvik = användargränssnitt från helvetet
I det stora hela verkar många termostater gå sönder ofta enl det jag läst på i forumet. Jag gillar inte saker som går sönder.
Är det någon som varmt kan rekommendera ett märke?
Mina erfarenheter så långt:
Raytheon T2 standard = verkligen inte snygg
Ebeco = har svårt med kvaliteten
Kelvin Laxvik = användargränssnitt från helvetet
I det stora hela verkar många termostater gå sönder ofta enl det jag läst på i forumet. Jag gillar inte saker som går sönder.
Är det någon som varmt kan rekommendera ett märke?
Medlem
· Västra Götaland
· 3 538 inlägg
Nest ? Vet inget om kvalitén dock. T2 är ju dock driftsäker, är den så ful egentligen?


Nu har jag monterat ur och slängt Kelvins 'Laxvik' och ersatt med Danfoss Devireg Smart. Den har ett användargränssnitt som de faktiskt verkar ha tänkt till om. Enkel att förstå, enkel att använda.
Hoppas den fungerar felfritt riktigt länge, det återstår att se.
Hoppas den fungerar felfritt riktigt länge, det återstår att se.
Klicka här för att svara