Mikael_L
Jag sökte lite i forumet men hittade bara förhistoriska trådar.

Så jag startar en ny.

Tips på bra inköpskanaler för spirorör, spjäll, ljuddämpare, lock, fläktar och allt annat sånt.

Är de bästa ställena webhandlare, eller ska jag också kika på fysiska butiker typ Bauhaus, Byggmax K-rauta m.fl?

L
Beror på hur du ser det , om du ritar upp dit system för dig själv , så kanske du vill se en del bitar om det kan passa , gör det inte det när du kommer hem , kan du ju byta i butiken men inte på vebben , raka rör och annat går väl att ta från webben

Det beror ju också på var du bor, och vad det finns för handlare i närområdet.

Jag brukar propagera för Soliduct, som endast ligger 20 km bort från mig,
och de säljer ju även över Internet.

Men var bor du själv (uppdatera din profil!)?

• Gilla
Mikael_L
  • Laddar…
Jag köpte de flesta delarna på soliduct. Rören gick jag dock över till Bauhaus för det var lika billigt och så slapp man få rör som fraktfirman bucklat till.

• Gilla
Liteavvarje
  • Laddar…

Bästa svaret

K
Jag har köpt en del från ventin.se som säljer lindab-grejer till okej priser. Har tagit en dryg vecka innan jag fått dem levererade. Ventiler och spjäll har jag köpt av soliduct. Leverans dagen efter. Sånt är snyggt!

Inget direkt att klaga på hos någon av leverantörerna, kanske att ventins grejer kändes lite smutsiga...

Mikael_L
soliduct.se kändes bra.
Framförallt hade dom trevlig kampanj på den takhuv jag vill ha. :D

Jag har redan fyllt varukorgen med drygt 2000 nu på morgonen, dvs passerat frakfritt. Najs.

ventin.se verkar också bra, men just nu fick takhuven från soliduct.se mig att välja dessa.

Redigerat:
  • Gilla
Kallebo
  • Laddar…
K
Det går fort när man ska köpa ventilationsdelar.. lite ljuddämpare på det så är man snart uppe i 10'

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.