12 270 läst ·
48 svar
12k läst
48 svar
Bra pris på Bessey?
P
p.lundgren
Husägare
· Värmlänning vilse i Storstockholm
· 750 inlägg
p.lundgren
Husägare
- Värmlänning vilse i Storstockholm
- 750 inlägg
Betalar du i Euro så blir det ändå billigare. Jag beställde precis en 4 pack 31 tummare för att de kan vara "bra att ha" och de verkar "tillräckligt bra". Jag vet att det är dumt men ibland måste man få göra misstag.
Verkar ha hamnat på 950 kr inkl frakt med betalning i Euro
Jag återkommer med några rader när jag fått dem, men jag har egentligen inget att jämföra med.
Jag återkommer med några rader när jag fått dem, men jag har egentligen inget att jämföra med.
Tackar! Gärna en utförlig recension med en massa bilder.
Det luriga med Rutlands är att de gärna skickar ut mail med *Extrapris* och sedan är det samma pris som det varit innan. Har inget minne just nu om de tär fallet med dessa tvingar också men är rätt säker på att jag sett det fenomenet tidigare.
Det luriga med Rutlands är att de gärna skickar ut mail med *Extrapris* och sedan är det samma pris som det varit innan. Har inget minne just nu om de tär fallet med dessa tvingar också men är rätt säker på att jag sett det fenomenet tidigare.
P
p.lundgren
Husägare
· 750 inlägg
p.lundgren
Husägare
- 750 inlägg
Här kommer de utlovade raderna...
Att handla på Rutlands är som att handla på vilken webshop som helst. Tänk på att man kan välja vilken valuta man vill betala i. När jag handlade vara priset i Euro ca 100 kr billigare än priset i Pund. De använder dessvärre UPS för frakten.
Tvingarna tycker jag verkar ok efter att ha känt och klämt lite på dem. Finishen är riktigt bra och det finns inga konstiga grader eller annat som man skär sig på. Funktionen är bra, dvs de håller ihop ämnena bra och utan konstigheter. Det är en viss tröghet när man flyttar den rörliga delen vilket jag tycker är bra. Jag testade att limma ihop lite skräpvirke utan någon som helst justering bara för att få en uppfattning om hur tvingarna beter sig. Det kändes och såg bra ut, tillräckligt bra för mina behov i alla fall. Käftarna håller sig parallella och levererar tillräckligt med tryck enligt min uppfattning
En översikt
Detalj
Mer i detalj bakifrån
Detaljbild underifrån
Nedre änden
I användning
Det finns fler actionbilder om man följer badtastex länk ovan.
Att handla på Rutlands är som att handla på vilken webshop som helst. Tänk på att man kan välja vilken valuta man vill betala i. När jag handlade vara priset i Euro ca 100 kr billigare än priset i Pund. De använder dessvärre UPS för frakten.
Tvingarna tycker jag verkar ok efter att ha känt och klämt lite på dem. Finishen är riktigt bra och det finns inga konstiga grader eller annat som man skär sig på. Funktionen är bra, dvs de håller ihop ämnena bra och utan konstigheter. Det är en viss tröghet när man flyttar den rörliga delen vilket jag tycker är bra. Jag testade att limma ihop lite skräpvirke utan någon som helst justering bara för att få en uppfattning om hur tvingarna beter sig. Det kändes och såg bra ut, tillräckligt bra för mina behov i alla fall. Käftarna håller sig parallella och levererar tillräckligt med tryck enligt min uppfattning
En översikt
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Detalj
Logga in
Skapa konto
Mer i detalj bakifrån
Logga in
Skapa konto
Detaljbild underifrån
Logga in
Skapa konto
Nedre änden
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
I användning
Logga in
Skapa konto
Det finns fler actionbilder om man följer badtastex länk ovan.
Tack! Kan du göra ett litet test till?
Om du skulle flytta upp arbetstycket i sista bilden så att det ligger i nivå med käftarna och sedan dra åt och ta en bild från sidan så att man ser hur pass parallella käftarna blir.
Om du skulle flytta upp arbetstycket i sista bilden så att det ligger i nivå med käftarna och sedan dra åt och ta en bild från sidan så att man ser hur pass parallella käftarna blir.
P
p.lundgren
Husägare
· 750 inlägg
p.lundgren
Husägare
- 750 inlägg
Jag har 12 styck Bessey - 6 par från pluttsmå till
megastora - köpte dem från Toolab Verktyg AB för
två år sedan för knappt 500 kr styck vill jag minnas
- se här
Jag handlade en hel del handverktyg vid denna tid
och fann att Toolab hade konkurenskraftiga priser
med utlandet - och då väljer man ju hellre inlandet -
tex verkar engelskmännen ha tradition av heltkasst
emballage - spelar ingen roll vad man köper därifrån
- emballaget är så gott som alltid kass
... .
megastora - köpte dem från Toolab Verktyg AB för
två år sedan för knappt 500 kr styck vill jag minnas
- se här
Logga in
Skapa konto
Jag handlade en hel del handverktyg vid denna tid
och fann att Toolab hade konkurenskraftiga priser
med utlandet - och då väljer man ju hellre inlandet -
tex verkar engelskmännen ha tradition av heltkasst
emballage - spelar ingen roll vad man köper därifrån
- emballaget är så gott som alltid kass
Redigerat:
Tack för tipset, dock verkar inte Toolab ha parallelltvingarna KR/KRV i sortimentet.
Nu vet jag inte vad du har för modell men GZ30-2K som kostar 470kr på toolab ligger strax under 35€ ifrån Tyskland (Ebay.de) så särskilt bra priser vet jag inte om jag håller med om att de har. Dock blir det väl en liten skillnad i frakt.
Nu vet jag inte vad du har för modell men GZ30-2K som kostar 470kr på toolab ligger strax under 35€ ifrån Tyskland (Ebay.de) så särskilt bra priser vet jag inte om jag håller med om att de har. Dock blir det väl en liten skillnad i frakt.
Jag har precis fått hem 4 st Bessey REVO KRV 100. När jag letade på nätet var det svårt att hitta någon som var speciellt billig, och om man hittade någon var det i regel inte möjligt att få den skickade till Sverige till någon vettig kostnad. Ordern gick till slut till systemshop24.de DHL/Postnord gjorde frakten ovanligt långsam. Närmare två veckor för något som var märkt "luftpost".
Glöm inte att plocka på er ett eller två skarvstycken när ni ändå shoppar. De är bra när man har ett "olösligt" problem och vill tvinga ihop saker som är större än den längsta tvingen man har. Det händer ju inte så ofta att man behöver ha svinlånga tvingar permanent.
Glöm inte att plocka på er ett eller två skarvstycken när ni ändå shoppar. De är bra när man har ett "olösligt" problem och vill tvinga ihop saker som är större än den längsta tvingen man har. Det händer ju inte så ofta att man behöver ha svinlånga tvingar permanent.
M
MathiasFr
Medlem
· Frankrike - Pantin
· 558 inlägg
MathiasFr
Medlem
- Frankrike - Pantin
- 558 inlägg
Jag har handlat Bessey här, ofta bra priser och frakt från Tyskland är ofta låg:
http://www.crebes-werkzeuge.de/schraubzwingen/korpuszwingen-kr-krv.html
http://www.crebes-werkzeuge.de/schraubzwingen/korpuszwingen-kr-krv.html
Tyskarna verkar icke sällan kunna ha märkligt låga
fraktkostnader - typ max 200 kr vad man än köper -
och då icke sällan med hemleverans ... .
Men när man handlar "privat" från Tyskland (tex från
privata ebay.de-säljare) så tycker jag det finns ovan-
ligt många "luriga" säljare där ... .
fraktkostnader - typ max 200 kr vad man än köper -
och då icke sällan med hemleverans ... .
Men när man handlar "privat" från Tyskland (tex från
privata ebay.de-säljare) så tycker jag det finns ovan-
ligt många "luriga" säljare där ... .
Min uppfattning är nog den motsatta, bakom många av säljarna på tyska ebay brukar man hitta de vanliga affärerna som Gerschwitz, Lefeld och många av de andra som avhandlas i tysklandstråden men visst - som alltid vid handel på Ebay och tradera är det väl vettigt med ett visst mått av skepsis.
Ja just det - de stora säljarna är utmärkta/exemplariska -
de gör vad som helst för få nöjd kund - det är de små pri-
vata jag menar är lurigare än den internationella medelsäl-
jaren - detta baseras iofa bara på några få icke-lyckade
inköp - men de är besvärliga nog - är man aktiv så reder
man ut det, men det är bättre få vad man vill ha direkt ... .
de gör vad som helst för få nöjd kund - det är de små pri-
vata jag menar är lurigare än den internationella medelsäl-
jaren - detta baseras iofa bara på några få icke-lyckade
inköp - men de är besvärliga nog - är man aktiv så reder
man ut det, men det är bättre få vad man vill ha direkt ... .
Ordentligt trådlyft här:
p.lundgren, undrar vad ditt intryck är av dakotatvingarna nu? Nu har du väl använt dem lite grann?
Köper man 4-pack så är det trots allt nästan halva priset mot Besseytvingarna.
p.lundgren, undrar vad ditt intryck är av dakotatvingarna nu? Nu har du väl använt dem lite grann?
Köper man 4-pack så är det trots allt nästan halva priset mot Besseytvingarna.
P
p.lundgren
Husägare
· 750 inlägg
p.lundgren
Husägare
- 750 inlägg
Jag har använt dem till några småjobb och har inte hittat något att direkt reta sig på. Jag upplever dem som något tunga, men inte för tunga. De är stabila och ger mig tillräckligt med tryck för de limningar jag hittills använt dem till.
Jag är nöjd med dem och skulle inte tveka att köpa fler om jag behöver.
Jag har beställt 8st nu iaf. 4st 50" och 4st 31".p.lundgren skrev:Jag har använt dem till några småjobb och har inte hittat något att direkt reta sig på. Jag upplever dem som något tunga, men inte för tunga. De är stabila och ger mig tillräckligt med tryck för de limningar jag hittills använt dem till.