• Gilla
Pyromanapa och 1 till
  • Laddar…
M MSjostrand skrev:
Jag har testat många, och det som funkar bäst är en kabelsax. Dvs som en avbitare fast med saxbett. Funkar både att kapa och skala med (så länge det inte är något annat än kabel). Vill man ha en med ställbart djup så är skalmaster ett bra alternativ.
En del industrier tillåter inte att man använder något annat än typ stripax eftersom man riskerar att skada kardelerna med kabelsax/avbitare/stripax. Jag råkade ut för det i mitt mätarskåpet hemma, två av dom inkommande faserna smälte ihop för att dom lyckats klippa bort flera kardeler. Det resulterade i varmgång efter tio år. Fördelen med stripax är att man får 12mm skalat till wagos och brytare så länge anhållet sitter kvar, på en har det fallit bort, på en annan glider det iväg och den sista åker sprinten ut. Har någon provat Jokaris Skaltång?

• Gilla
Pyromanapa och 1 till
  • Laddar…
M MrX42 skrev:
Tycker den här fungerar bra:
[länk]
Den har jag med och är väldigt nöjd. Enda nackdelen jag ser är att skalan för längdinställning visar några mm för lite. Om jag minns rätt får jag ställa den på 8 mm för att få rätt längd till brytare och wagos.

• Gilla
tompaah7503
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.