Fick tips om "Active kat" för att minska oset i köket om man har en inbyggnadsugn som inte sitter under fläkt. Det var inget vi hade tänkt på..

Bosch vs. Siemens = samma samma, med vissa små modifikationer.. som någon skrev tidigare "marketing by labeling".. :)

Så här i efterhand är nog det enda jag saknar just utdragsfunktionen,(kan iof köpas till i efterhand).

Inbyggd stektermometer eller ångfunktion, visst om man kommer köra mycket stekar eller bakar mycket så kan ju d vara en funktion, personligen är det för mig mycket lull lull...

Löser det med en extern temp ,samt drap upp ugnen typ 40-50grader extra vid bak och precis innan man ställer in ex brödet så kastar jag in ett glas med vatten.

Bosch och Siemens må vara samma, men är det samma låga kvalitet? Bosch har ju ramlat ner på jumboplats - ska man anta att man hittar Siemens där också?

Mycket nöjd med vår Siemnes med sidohängd lucka och teleskoputdarg. Den sidohänga luckan är suverän eftersom man kommer åt grejerna i ugnen mycket bättre än med en traditionell ugnslucka.

det slutade med att jag satte in en ilve. Fast det blev ingen inbyggnads ugn, jag planerade om och det blev en fristående ilve pd90 med dubbla ugnar. Sjukt bra. Köpte några extra lådor och satte i högskåpet under mikron där jag tänkt sätta ugnen egentligen.

Pettol skrev:
Bosch och Siemens må vara samma, men är det samma låga kvalitet? Bosch har ju ramlat ner på jumboplats - ska man anta att man hittar Siemens där också?
Vad menar du med jumboplats/låg kvalitet? Finns det någon lista med mest missnöjda kunder/märke?

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.