84 091 läst ·
216 svar
84k läst
216 svar
Bra billig plasmaskärare! 1500:-
Ok, det låter inte bra då.F fsn skrev:
Jag driver kompressorn separat, det vill säga jag bygger upp ett tryck till 10 bar och stor tank, kanske 250 liter, och sedan använder jag plasmaskäraren, och innan trycket går för långt ner, kanske 6 bar så startar jag kompressorn igen.
Diazed är det korrekta namnet på ”proppar/porslinssäkringar” =vanliga hederliga som typ huvudsäkringarna.
Tål ofta överbelastning en stund.
Tål ofta överbelastning en stund.
Då är det nåt som är fel på den eller så är det en extremt kreativ Kines som lurat ut vad det skall stå på märkskylten och i specen. Det låter ju helt oanvändbart.A Autorobot skrev:
Det är ju ändå så att en B-säkring skall tåla 16A belastning och kan man inte ens skära 1mm tjockt utan att säkringen bryter så är det ju nåt som är fel. Antingen på maskinen eller på automatsäkringen. En automat C krämar man ju ut bra mycket effekt ur i många minuter utan att den löser ut.Jarlingar skrev:
Filmen ser ut att vara tagen på någon typ av hydraulmaskin, vilken maskin använder gods under 1mm? Hade de varit 0,9 cm så hade filmensnutten passat bättre. Men 0,9 mm är ju inget gods på en maskin....A Autorobot skrev:
Det är en timmergrip som förra ägaren omvandlade till en gripskopa genom att svetsa 0.9 mm plåt på sidorna. Själva timmergripen har kraftigare gods såklart.R roli skrev: