Jarlingar Jarlingar skrev:
Det råkar inte stå B16 på säkringen..?
Det råkar inte stå B16 på säkringen..?
Så här står det på automatsäkringen:

Närbild på tre automatsäkringar märkta med 'legrand C16' och tekniska specifikationer
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

F fsn skrev:
vad säger du???? 0,9mm gods??? Du menar 9mm? Om jag inte minns fel så skar jag 10 eller 12mm på 16A och 18mm på 25A.

EDIT: Hur driver du din kompressor? Det är ju väldigt viktigt att du kör kompressorn på en annan fas annars är man rökt.
Ok, det låter inte bra då.

Jag driver kompressorn separat, det vill säga jag bygger upp ett tryck till 10 bar och stor tank, kanske 250 liter, och sedan använder jag plasmaskäraren, och innan trycket går för långt ner, kanske 6 bar så startar jag kompressorn igen.

F fsn skrev:
vad säger du???? 0,9mm gods??? Du menar 9mm?
Det är alltså 0.9 mm, mindre än 1 mm.

Det är möjligt att skära tjockare gods, men då får man inte ha bråttom, och pausa efter 5 sekunder kanske.

GlennB GlennB skrev:
Diazed forever skulle jag säga.

Jag tror inte autorobot hade haft problemet på 16A diazed, kanske inte ens på 10A diazed.
Hur menar du? Jag har inte hört talas om "diazed" förut, vad menas med det?

Diazed är det korrekta namnet på ”proppar/porslinssäkringar” =vanliga hederliga som typ huvudsäkringarna.

Tål ofta överbelastning en stund.

S skogstomten skrev:
Diazed är det korrekta namnet på ”proppar/porslinssäkringar” =vanliga hederliga som typ huvudsäkringarna.

Tål ofta överbelastning en stund.
Ok tack, jag kanske provar att koppla förbi automatsäkringarna.

A Autorobot skrev:
Så här står det på automatsäkringen:
C16 alltså.
C är trög säkring och B är snabbare.
Vanligare om man har 16A även som huvudsäkring.

F
A Autorobot skrev:

Det är möjligt att skära tjockare gods, men då får man inte ha bråttom, och pausa efter 5 sekunder kanske.
Då är det nåt som är fel på den eller så är det en extremt kreativ Kines som lurat ut vad det skall stå på märkskylten och i specen. Det låter ju helt oanvändbart.

F
C16 alltså.
C är trög säkring och B är snabbare.
Vanligare om man har 16A även som huvudsäkring.
Det är ju ändå så att en B-säkring skall tåla 16A belastning och kan man inte ens skära 1mm tjockt utan att säkringen bryter så är det ju nåt som är fel. Antingen på maskinen eller på automatsäkringen. En automat C krämar man ju ut bra mycket effekt ur i många minuter utan att den löser ut.

:thinking::thinking:
A Autorobot skrev:

Filmen ser ut att vara tagen på någon typ av hydraulmaskin, vilken maskin använder gods under 1mm? Hade de varit 0,9 cm så hade filmensnutten passat bättre. Men 0,9 mm är ju inget gods på en maskin....:thinking:

R roli skrev:
:thinking::thinking:

Filmen ser ut att vara tagen på någon typ av hydraulmaskin, vilken maskin använder gods under 1mm? Hade de varit 0,9 cm så hade filmensnutten passat bättre. Men 0,9 mm är ju inget gods på en maskin....:thinking:
Det är en timmergrip som förra ägaren omvandlade till en gripskopa genom att svetsa 0.9 mm plåt på sidorna. Själva timmergripen har kraftigare gods såklart.

Hur lång är kabeln från själva uttaget? Kan du använda en skarvsladd med typ 1,5mm

Har du provat ett annat uttag med en annan säkringsgrupp?

Nu funkar det.

Jag kopplade förbi automatsäkringen och nu håller det. Ett problem kan vara att solen ligger på elskåpet och det blir väldigt varmt under dagen.

kan du "gasa" på nu med lite tjocklek?

anders07 anders07 skrev:
De finns igen på Lidl... Fanns 4 på Ekerö i fredags...
Ett par dagar efter fanns inte ett spår av dem☹️

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.